نحوه صحیح مسواک کردن دندان گربه

تاریخ درج: 1398/06/21
گربه ها از جمله حیوانات خانگی هستند که بیشتر در معرض بیماری های دهان و دندان قرار می  گیرند بنابراین باید به طور مرتب دندان های او را مسواک کنید. اما اگر با نحوه صحیح مسواک کردن دندان گربه آشنا نباشید گربه از این کار امتناع کرده و باعث خرابی و عفونت دندان هایش شوید. بنابراین در مراقبت از گربه، بهداشت دندان های او را در الویت قرار دهید.
 
- تهیه لوازم مورد نیاز
همانطور که گفتیم مسواک کردن دندان گربه کاری سخت و دشوار است بنابراین برای اینکه این کار برای حیوان لذتبخش و برای شما آسان شود باید از تشویقی استفاده کنید و همچنین لوازم مورد نیاز برای انجام این کار را از قبل فراهم آورید. شما برای مسواک کردن گربه به خمیر دندان و مسواک مخصوص گربه نیاز دارید زیرا خمیر دندان های انسانی باعث ناراحتی معده گربه می شود. اگر گربه شما با مسواک خریداری شما ارتباط برقرار نکرد می توانید از اسفنج و پدهای مخصوص این کار استفاده کنید اما بهتر است تمام تلاش خود را برای استفاده از مسواک بکنید زیرا هیچ یک از موارد گفته شده جایگزین مسواک نخواهد شد.
 
- مراحل مسواک کردن گربه 
نحوه صحیح مسواک کردن دندان گربه به مراحل مختلفی بستگی دارد که باید انها را بدانید. اولین مرحله یافتن زمان مناسب برای اینکار می باشد سعی کنید زمانی را برای انجام این کار انتخاب کنید که گربه پرانرژی بوده و او را مدام تشویق کنید. در مرحله بعد مسواک و خمیر دندان آماده شده را به گربه نشان داده و اجازه دهید آن را بو کند و یا مقداری از آن را روی دست خود ریخته تا لیس بزند. از آنجا که خمیر دندان های مخصوص گربه طعم مرغ و ماهی میدهند برای گربه مطلوب است اما اگر از طعم ان خوشش نیامد با تهیه خمیر دندان دیگری دوباره این عمل را تکرار کنید. 
در مرحله بعد و پس از ارتباط گرفتن گربه، مقداری از خمیر دندان را به دندان های جلویی گربه بمالید و سپس به دندان های دیگر تعمیم دهید. هرگز در انجام این کار عجله نکرده و از یکی از اعضای خانواده بخواهید با او صحبت کند. 
در مرحله آخر مسواک را به داخل دهان گربه برده و به آرامی شروع به مسواک کردن کنید تا لثه های او زخمی نشده و گربه نیز اذیت نشود. 
 
- زمان مسواک زدن گربه
اگر گربه شما بتواند تمامی مراحل بالا را پشت سر گذاشته و به این کار عادت کند، می بایست هر شب اینکار را انجام دهید. اما اگر انجام هر شب آن برای گربه شما سخت است می توانید هفته ای 2 الی 3 بار این عمل را تکرار کنید تا باکتری به عمق ریشه دندان نفوذ نکند.
 
! نکات مهم
- اگر مسواک کردن برای شما سخت است همین که بتوانید خمیر دندان را به دندان های گربه بمالید کافی است.
 
- در انجام اینکار هرگز عجله به خرج ندهید و گربه را نیز وادار به این عمل نکنید زیرا نتیجه عکس آنچه می خواهید، خواهید گرفت و ممکن است گربه تا همیشه از مسواک زدن دوری کند.
 
- اگر با وجود نحوه صحیح مسواک کردن دندان گربه باز هم نشانه های قرمزی و تورم را در لثه های گربه دیدید حتما به یک دامپزشک مراجعه کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :