نحوه صحیح مسواک کردن دندان سگ

تاریخ درج: 1398/01/27
تمیز نگه داشتن دهان و دندان سگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین توصیه می شود از بچگی سگ خود را به مس.اک کردن عادت دهید وخود نیز با نحوه صحیح مسواک کردن دندان سگ آشنا شوید. برای این امر یکسری نکات مهم و مفید وجود دارد که باعث می شود تلاش های شما در این زمینه بی نتیجه نماند. سگ معمولا در مقابل مسواک زدن مقاومت می کنند اما شما به راحتی و با چند ترفند ساده می توانید آنها را به این کار علاقه مند کنید.
 
1. آماده کردن وسایل مورد نیاز
قبل از شروع به مسواک کردن باید وسایل مورد نیاز از جمله خمیردندان و مسواک را برای سگ خود تهیه کنید. دقت کنید هرگز از خمیر دندان انسان ها برای این کار استفاده نکنید زیرا به دلیل داشتن فلوراید باعث مسمومیت و مشکلات گوارشی در سگ خواهد شد. بنابراین از خمیر دندان مخصوص سگ استفاده نمایید.

2. آشنا کردن سگ با مسواک 
اولین قدم در این زمینه این است که مسواک را به سگ نشان دهید تا آن را بو کشیده و لیس بزند. در این کار او را تشویق کرده و به آرامی مسواک را به داخل دهانش ببرید.

3. محل قرار گیری 
برای نحوه صحیح مسواک کردن دندان سگ، باید به درستی در مقابل سگ قرار بگیرید تا بتوانید این کار براحتی انجام دهید. دستان خود را در بالای پوزه سگ گذاشته و سعی کنید لب های آن را به آرامی به طرف بالا فشار دهید تا دهان سگ را باز نگه دارید. پس از انجام این کار، به آرامی سر سگ را به عقب بکشید تا به تمامی دندان هایش مسلط شوید.

4. مسواک کردن
پس از باز کردن دهان سگ و نحوه قرار گیری خودتان، مسواک را به آرامی داخل دهان سگ خود کنید و جهت مخالفی که سر سگ را نگه داشتید، مسواک بزنید. این روند را برای باقی دندان ها نیز انجام دهید. دقت کنید مسواک را به آرامی روی دندان ها بکشید تا لثه ها زخمی نشوند. 

5. نکات مهم 
- مسواک زدن دندان سگ شاید در ابتدا کار سختی باشد اما بعد از انجام چند بار این کار برای شما راحت خواهد شد. سعی کنید زمان زدن مسواک را کاهش دهید تا سگ اذیت نشود در غیر اینصورت از مسواک زدن فراری خواهد شد.
- همچنین دقت کنید همین مقدار که مسواک روی دندان ها کشیده شده و بزاق غلیظ را پاک کند کافی است و به بیشتر از آن اصرار نکنید.
- برای تمیز نگه داشتن دندان های سگ خود سعی کنید از غذای خشک سگ یا بیسکوییت استفاده کنید. با این ترفند ساده از ساییدگی دندان سگ جلوگیری شده و دندان ها تمیز می ماند.
- اگر با رعایت تمامی موارد بالا نشانه هایی از قبیل قرمزی، تورم، خونریزی لثه، رنگ قهوه ای دندان و بوی بد دهان را ملاحظه کردید، سگ خود را هرچه سریعتر به دامپزشکی ببرید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :