نحوه صحیح شانه زدن موی گربه

تاریخ درج: 1398/06/20
یکی از مهم ترین کارهایی که باید در نگهداری گربه رعایت کنید نحوه صحیح شانه زدن موی گربه می باشد. گرچه گربه ها حیوانات تمیزی بوده و بوسیله زبان زبر خود در طول روز چندین ساعت را صرف تمیز کردن خود می کنند اما به برخی نواحی مانند سر، شانه و پشت گردن دسترسی ندارند بنابراین شما باید به آنها کمک کنید.
 
- ریزش مو گربه
ریزش موی گربه ها بطور طبیعی در فصل زمستان بیش از هرفصل دیگری است اما در مورد گربه های خانگی این اتفاق در تمام طول سال ممکن است اتفاق بیوفتد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق و نمدی شدن موی گربه باید به طور روزانه موهای آن را شانه بزنید بخصوص اگر موهای گربه شما بلند باشد. اما اگر قادر به این کار نبودید بهتر است به یک کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید.
 
- نحوه صحیح شانه زدن موی گربه
برای شانه کردن موی گربه ابتدا باید گوش، چشم و دهان او را چک کنید تا بیمار نباشد. سپس با یک برس فلزی از قسمت سر به سمت دم موهای آن را شانه کنید. اگر گربه شما در حین شانه زدن از خود مقاومت نشان داد یا مانع این کار شد بهتر است او را به خوبی بررسی کنید زیرا وجود خرده آشغال یا هر جانداری در لابلای موهایش باعث درد و ناراحتی او خواهد شد بنابراین با یک شانه دندانه درشت آنها را از موی گربه جدا کنید. 
در هنگام شانه زدن سر گربه مراقب گوش های آن باشید زیرا گربه ها به این قسمت بسیار حساس هستند. همچنین در هنگام شانه زدن مانع مالیدن صورت گربه به شانه نشوید زیرا گربه ها این حرکت را دوست داشته و از آن لذت می برند. 
برای خارج موهای مرده گربه از یک برس سیمی استفاده کنید. همچنین برای جدا کردن موهای گربه از پودر بچه لابلای موهایش استفاده کنید. اگرگربه شما اجازه می دهد تا زیر شکم او را شانه بزنید به آرامی اینکار را از بالا به پایین انجام دهید.
تمامی این موارد در صورتی است که موی گربه شما بلند باشد اما اگر موی آن کوتاه است نیای به شانه زدن روزانه نیست و می توانید هر 2 الی 3 روز یکبار اینکار را تکرار کنید. علاوه بر این زبان این مدل از گربه ها بلنتر از ربه های مو بلند می باشد. 
پس از شانه کردن موی گربه روی آن دست بکشید تا چربی روی آن از بین رفته و درخشان تر شود. برای اینکار می توانید از یک تکه پارچه ابریشمی، مخمل یا چرمی نیز استفاده کنید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :