نحوه سفید کردن ناخن

تاریخ درج: 1398/10/28
ناخن های رنگ شده و زرد ظاهری ناخوشایند برای دستان شما ایجاد می کنند. مواردی مانند لاک ناخن ، مواد تمیز کننده و دود می تواند عواقب زیادی را بر روی ناخن های شما بگذارد و آنها را زرد و لکه دار کند. خوشبختانه نحوه سفید کردن ناخن به شما کمک می کند تا دوباره آنها را سفید کنید. علاوه بر این می توانید با تغییر عادت های مانیکور ناخن های خود را سفید نگه دارید.
 
1. خیس کردن ناخن
پراکسید هیدروژن ، سرکه ، آب لیمو یا پاک کننده پروتز را درون یک کاسه بریزید، گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. ناخن های خود را 10 دقیقه در این مخلوط خیس کنید تا سفید شود. اگر از پراکسید هیدروژن استفاده می کنید ، ممکن است فقط پس از 2 دقیقه نتیجه را مشاهده کنید. اگر انگشتان دست تان تحریک می شود، فورا  آنها را خارج کنید.
پس از طی این زمان، ناخن های خود را با آب گرم و صابون بشویید تا محلول جدا شود. اگر از نتایج راضی نیستید ، می توانید یک روش سفید کننده دیگری را امتحان کنید اما بهتر است حداقل یک روز قبل از انجام این کار صبر کنید زیرا ممکن است پوست شما تحریک شود.
 
2. اسکراب ناخن
- خمیر دندان
یکی از روش های سفید کردن زیر ناخن، پوشاندن آنها با خمیر دندان می باشد و بگذارید 10 دقیقه بماند. در مرحله بعد ، از یک برس ناخن یا یک مسواک قدیمی استفاده کنید و به مدت 1 الی 2 دقیقه ناخن ها را با آن فرچه کنید. سپس دستان خود را با آب گرم بشویید. بهتر است از خمیردندان سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن و جوش شیرین استفاده کنید. ممکن است ناخن های شما بعد از 1 بار استفاده سفید شوند. اگر اینگونه نباشند ، می توانید هفته ای یک یا دو بار این روش را تکرار کنید تا ناخن های شما کاملا سفید شوند.
 
- جوش شیرین
یک خمیر جوش شیرین درست کنید و بگذارید 30 دقیقه روی ناخن های شما بماند. برای این کار قطعات مساوی جوش شیرین و آب گرم را برای ایجاد خمیر مخلوط کنید. سپس یک برس ناخن یا مسواک را درون خمیر آغشته کرده و آن را روی ناخن هایتان بمالید و پس از 30 دقیقه با استفاده از آب گرم و صابون ملایم آن را بشویید. با استفاده از آب کمتر می توانید مخلوط خود را ضخیم تر کنید، این می تواند به شما کمک کند تا خمیر بهتر روی ناخن های شما بماند.
 
3. تغییر عادت های مانیکور
- لاک پاک کن
ناخن های خود را با پاک کننده لاک ناخن برای لکه های پولیش پاک کنید. پنبه را در پاک کننده ناخن خیس کنید ، سپس آن را به مدت 1 الی 3 ثانیه در مقابل ناخن خود نگه دارید، سپس روی ناخن خود را پاک کنید تا لکه های از بین برود. در صورت لزوم از پاک کننده لاک ناخن بیشتری استفاده کرده و در صورت لزوم یک پنبه جدید استفاده کنید. فراموش نکنید یک پاک کننده ناخن حاوی استون ممکن است بهتر عمل کند. 
 
- مداد ناخن
یکی از سریع ترین روش های سفید کردن ناخن  استفاده از مداد ناخن می باشد. در واقع یک مداد سفید کننده ناخن، زردی و لکه ناخن را پنهان می کند و یک راه حل سریع و موقتی را ارائه می دهد. برای استفاده از مداد ، نوک مداد را مرطوب کنید ، سپس زیر نوک ناخن خود را با آن رنگ کنید. ممکن است لازم باشد بعد از هر بار شستن دستان خود ، مداد را مجددا استفاده کنید. مداد سفید کننده ناخن را می توانید در فروشگاه داروی محلی یا به صورت آنلاین پیدا کنید. آنها به طور معمول در بخش مراقبت از ناخن فروخته شده و شبیه به مداد خط چشم هستند.
 
- استفاده از یک بیس قبل از لاک زدن
هنگام لاک زدن از یک لاک پایه استفاده کنید تا از زرد شدن آن جلوگیری شود. لاک ناخن یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ ناخن ها است ، اما استفاده از یک بیس پایه می تواند از ناخن های شما محافظت کند. همیشه قبل از لاک زدن از آن استفاده کنید تا از خیس شدن رنگ در آنها جلوگیری شود. این به سفید نگه داشتن ناخن ها کمک می کند ، بنابراین لازم نیست نگران لکه ها باشید. برای محافظت از ناخن های خود می توانید از هر روکش پایه روشن استفاده کنید. 
 
 
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :