میکرودرم آبریژن و جوانسازی پوست

تاریخ درج: 1398/09/07
میکرودرم آبریژن و جوانسازی پوست یکی از نوین ترین روش ها برای داشتن پوستی جوان و شاداب می باشد که با کاهش علائم پیری همراه است. در واقع این روش برای تجدید سطح کلی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند آسیب های پوستی ناشی از آفتاب، چین و چروک، خطوط ریز، لکه های پوستی، جای زخم آکنه و سایر نگرانی ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.
 
- میکرودرم آبریژن چیست
در این روش از یک اپراتور مخصوص با سطح ساینده استفاده می شود تا با از بین بردن لایه بیرونی ضخیم پوست باعث جوان سازی آن شود. در واقع میکرودرم ابریژن ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با خلا مکش اسپری می کند تا نتیجه مشابه سطح ساینده را بدست آورد. این روش برای انواع پوست و رنگ های مختلف آن روشی مطمئن محسوب می شود.
 
- نحوه انجام میکرودرم آبریژن
میکرودرم آبریژن یک روش تهاجمی زیبایی است که با بی حسی موضعی انجام شده و در حدود یک ساعت طول می کشد. پس از بی حسی در حالی که شما در یک صندلی نشسته اید. پزشک شما با استفاده از  یک دستگاه دستی درات را به آرامی روی پوست اسپری میکند تا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر ماسه کند. در واقع این ذرات روی پوست ساییده شده و باعث لایه برداری و جوانسازی پوست می شوند. در پایان درمان ، یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب روی پوست شما اعمال می شود.
 
- انواع میکرودرم
میکرودرم آبریژن به روش های مختلفی انجام می شود که در میکرودرم الماسی یک دستبند نوک الماس به گونه ای طراحی شده است که سلول های مرده را به آرامی از پوست شما بیرون می کشد و در همان زمان ، آن ها را مکش می کند. عمق سایش به فشار اعمال شده بر روی دستگیره و همچنین طولانی شدن زمان ماندن مکش بر روی پوست بستگی دارد. این روش میکرودرمابراسیون معمولا در مناطق حساس تر صورت مانند نزدیک چشم ها استفاده می شود.
میکرودرم ابریژن کریستالی از یک دست ساز کریستالی استفاده می کند تا با اسپری کریستال های ریز روی پوست سلول های مرده پوست را از بین برده و مانند نوار الماس آن را مکش می کند. انواع مختلف کریستال که ممکن است مورد استفاده قرار گیرد شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.
Hydraderma brasion روشی جدیدتر است. این شامل ترکیب تزریق همزمان محصولات پوستی و لایه برداری بدون کریستال است. کل فرایند تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون به پوست شما را به حداکثر می رساند.
 
- عوارض جانبی میکرودرم آبریژن
عوارض جانبی رایج این روش شامل حساسیت خفیف ، تورم و قرمزی است که معمولا طی چند ساعت پس از درمان از بین می روند. به شما توصیه می شود برای به حداقل رساندن پوست خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن از مرطوب کننده استفاده کنید. کبودی نیز ممکن است رخ دهد که بیشتر در اثر فرآیند مکش در طول درمان ایجاد می شود و رفع شدنی است. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :