مراقبت های لازم بعد از کاشت مو

تاریخ درج: 1398/07/29
یکی از روش هایی که به مردان کمک میکند تا به صورت دائمی کم پشتی موهای خود را درمان کرده و بر زیبایی چهره خود بیافزایند کاشت مو می باشد. این عمل یکی از پرطرفدارترین اعمال زیبایی در مردان می باشد اما مراقبت های لازم بعد از کاشت مو برای حفظ و تثبیت آن بیش از خود عمل کاشت اهمیت دارد.
 
1. استراحت مطلق
یکی از اولین و مهم ترین مراقبت های لازم بعد از کاشت مو برای جلوگیری از آسب رساندن به سر استراحت مطلق تا 24 ساعت بعد از عمل می باشد. برای اینکار نیز باید به صورت نیمه نشسته خوابیده و سر را مستقیم روی بالش نگذارید و به جای از یک بالش مخصوص برای پر کردن گودی گردن استفاده کنید.
 
2. نحوه و زمان شستشو
بر روی شستشو بعد از کاشت اختلاف نظرهایی وجود دارد برخی پزشکان معتقدند تا دو الی سه روز پس از انجام عمل کاشت مو نباید سر را شستشو داد ولی برخی دیگر معتقدند بیمار می تواند حتی یک روز بعد حمام کند. برای شستشو سر در حمام نباید مستقیما در مسیر آب دوش قرار بگیرید بلکه باید ظرف دیگری را آب کرده و به آرامی روی سر خود بریزید. همچنین از چنگ زدن سر اجتناب کرده و فق با نوک انگشتان خود سر را ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون در سردر بهبود بافت مو موثر باشید. همچنین تا 2 هفته از شامپو استفاده نکرده و پس از آن نیز از شامپو بچه استفاده کنید.
 
3. دارو و پانسمان
یکی از مراقبت های بعد از کاشت مو پانسمان و مصرف دارو در زمان تعیین شده می باشد. اگر با نحوه پانسمان کردن سر آشنا نیستید از پزشک خود بخواهید تا این عمل را به شما یاد دهد. نیاز است هر روز و پس از شستشو سر، پانسمان خود را تعویض کنید. همچنین ممکن است بعد از کاشت مو با کمی درد و تورم روبرو شوید ولی نگران نباشید زیرا طی چند روز رفع خواهد شد. برای تسکین درد نیز می توانید با تجویز پزشک از استامینون معمولی استفاده نمایید.
 
4. پرداختن به فعالیت روزانه
عمل کاشت مو یک عمل غیر تهاجمی زیبایی است که شما پس از یک روز استراحت می توانید به روال عادی زندگی خود بازگشته و به فعالیت های مختلف بپردازید. اما توصیه می شود حداقل تا یک هفته پس از کاشت از انجام فعالیت های ورزشی که منجر به تعریق می شوند و شنا خودداری کنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :