مراحل مراقبت از پوست در مردان بصورت صبحگاهی

تاریخ درج: 1398/10/04
اگر جز مردانی هستید که تصمیم گرفتید که در ابتدای صبح دکمه چند دقیقه اضافی در رختخواب بمانید برای آماده سازی پوست و استفاده هوشمند از وقت خود بهتر است با مراحل مراقبت از پوست در مردان بصورت صبحگاهی آشنا باشید. به هر حال ، هیچ دلیلی وجود ندارد که اجازه دهید این کار روزمره مراقبت از پوست را در صبح عقب نگه دارد.
 
در واقع همه ما وقت داریم که برای لکه برداری ، تمیز کردن ، تون کردن و استفاده از ماسک های صورت به طور کلی همه مراقبت های لازم را انجام دهیم تا پوست بهترین ظاهر خود را داشته باشد. اما برای همه چیز یک زمان و مکان وجود دارد و  این روال مراقبت از پوست صبحگاهی 5 مرحله ای می تواند روزانه قبل از ترک خانه انجام شود و بسیار ساده است. از این گذشته، این عمل پوست شما را آبرسانی کرده و آن را سالم نگاه می دارد و بخش مهمی از یک رژیم کلی مراقبت از پوست را تشکیل می دهد.
 
1. شستشو با آب گرم 
برای شروع  می توان این کار را با آبکشی سریع در سینک انجام داد ، اما برای بسیاری این مرحله در حمام انجام می شود. در یک یادآوری کلی شستشو تمام نواحی صورت ، از جمله نقاط غافل شده در پشت گوش ، روی گردن و پلک ها بسیار مهم است. خوب به یاد داشته باشید اگر موهای خود را در حمام می شویید، بهتر است قبل از مراقبت از صورت خود این کار را انجام دهید. شستن صورت بعد از موها این اطمینان را حاصل می کند که خاک و چربی که از موهای شما به پوست شما منتقل شده است برداشته می شود. همچنین مواد شیمیایی موجود در اکثر شامپوها که برای پوست مضر هستند را از بین می برد.
 
2. استفاده از یک پاک کننده ملایم
تمیز کردن خاک و چربی از روی پوست به خصوص در مردان که بیشتر وقت  خود را در بیرون از منزل سپری می کنند ضروری است و محصولاتی وجود دارد که این کار را انجام می دهند. بنابراین اولین چیزی که در صبح توصیه می شود استفاده از یک پاک کننده ملایم می باشد. شستشوی بیشتر صورت نقش مهمی در روند مراقبت از پوست دارند اما پیشنهاد میکنیم این کار را برای از بین بردن ناخالصی هایی که پس از یک روز طولانی در محل کار یا پیروی از یک تمرین انجام می شود ، انجام دهید. یک پاک کننده ملایم باعث می شود پوست شما سبک و تمیز شود بدون آنکه مواد مغذی را از بین ببرد و شما را در معرض شیوع قرار دهد. پاک کننده را با آبکشی از بین ببرید و با چسباندن یک حوله تمیز و تازه ، صورت خود را به آرامی خشک کنید.
 
3. استفاده از یک ماده یا سرم مخصوص صورت
این مرحله انعطاف پذیر است. بعد از تمیز کردن و خشک کردن پوست ، از یک سرم یا جوهر مورد نظر خود استفاده کنید. هدف نهایی از جوهر و سرم مراقبت از پوست متناسب با نیازهای فردی است. یک ماده سبک و آب محور باعث سفت شدن پوست و منافذ نزدیک آن  می شود. این امر از ایجاد چربی و ناخالصی ها در طول روز جلوگیری می کند ، بدون اینکه احساس سنگینی کنید. اگر پوست خشک دارید و احتمال کمی چرب شدن بیش از حد وجود دارد ، ممکن است  استفاده از یک سرم روغنی ارزشمند باشد. در هر صورت ، این مرحله فقط کمی وقت اضافی را به روزمرگی پوست شما می افزاید ، و باعث می شود تا هوای روز در آینده پوست شما را ضد آب کند.
 
4. مرطوب کننده
مرطوب کننده از کارهای روزمره مراقبت از پوست شما در صبح می باشد که یک سد محافظ را برای محدود کردن نفوذ گرد و غبار به پوست و مسدود شدن آن می شود و مهم تر از همه پوست را آبرسانی می کند. گفته شده است که پوست شما هرگز نمی تواند آبرسانی کافی داشته باشد. بنابراین سعی کنید محصولی را پیدا کنید که برای شما مفید بوده و متناسب با پوست و جنسیت شما باشد. برای پیدا کردن محصولی با میزان جذب ، رایحه و احساس مناسب برای شما و پوست تان ، ارزش کمی صرف وقت دارد.
 
5. استفاده از ضد آفتاب
برای بسیاری ، استفاده از SPF چیزی محدود به فصل تابستان است. با این حال ، بیشتر متخصصان پوست در این مورد اتفاق نظر دارند ، هرچند که SPF باید هر روز اعمال شود و با این کار پوست واقعا چیزی برای از دست دادن ندارد. کاربرد نور در مناطقی از پوست در معرض اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند. این امر مانع از جذب پرتوهای مضر مسئول پیری ، لکه های پوستی و در موارد شدید سرطان پوست می شود. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :