ماشین ریش تراش یا خودتراش ؟!؟

تاریخ درج: 1398/06/20
برای آقایان اصلاح صورت و مرتب کردن ریش از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا تاثیر زیادی در زیبایی چهره آنان دارد. اما بسیاری از آقایان در استفاده از ماشین ریش تراش یا خودتراش تردید دارند و حتی گاهی با کاربرد آنها آشنا نیستند بنابراین با همراه باشید تا بتوانید روشی مناسب خود پیدا کنید. 
 
- مقایسه ریش تراش و خودتراش
قبل از استفاده و خرید ماشین ریش تراش یا خودتراش باید کارایی و اندازه موها و .... را بدانید. همچنین خود تراش از کیفیت و بهداشت پایین تری به نسبت سایر روش ها برخوردار بوده و در صورت استفاده مداوم باعث مشکلات پوستی و بروز آکنه خواهد شد. اما ماشین ریش تراش سالها در کنار شما است بشرطی که پس از هر بار مصرف آن را تمیز کنید و در نگهداری از آن کوشا باشید. در واقع ریش تراشی که قابلیت حمل آسان و شارژ سریع داشته و حتی ضد آب باشد یک گزینه ایده آل  می باشد. علاوه بر این با صرفه جویی در وقت می توانید زودتر آماده شده و بدون نگرانی از بریدن صورت، قسمت های حساس صورت را در زمان کوتاهی اصلاح کنید.
 
با تمام مزیت های گفته شده و امکان بریدن صورت و عدم دسترسی به برخی نواحی صورت هنوز هم بسیاری از افراد روش سنتی و استفاده از خودتراش را ترجیح می دهند. همچنین به ظاهر بنظر می رسد خرید خودتراش بصرفه تر و ارزان تر باشد اما در واقع اینطور نیست زیرا برای رعایت بهداشت باید پس از هر بار اصلاح تیغ را تعویض کنید اما در ماشین ریش تراش اینگونه نیست. در این ماشین ها شما می توانید با برس مخصوص و حتی  شستشو آن در صورت ضدآب بودن ماشین از آن استفاده کرده و نیاز به هزینه مجدد در هر بار اصلاح نیست.
 
! نکته مهم 
یکی از نکات مهم در استفاده از ماشین ریش تراش یا خودتراش  تعداد دفعات انجام این عمل در طول هفته می باشد. اگر به صورت مداوم و روزانه اصلاح می کنید خودتراش گزینه مناسبی برای شما نیست زیرا  تماس مستقیم و روزانه تیغ با پوست باعث می شود تا پوست شما حساس و دچار آکنه شود. اما اگر علاقه مند به داشتن ته ریش هستید و چند روز یکبار آن را آنکارد می کنید می توانید از خودتراش استفاده کنید. همچنین در کل مضرات استفاده از این ماشین بسیار کمتر از خود تراش بوده و استفاده از آن برای داشتن پوستی شفاف و شش تیغ، بدون اینکه کوچکترین آسیب به پوست صورت توصیه می شود. در آخر اینکه شما ماشین ریش تراش یا خودتراش را برای اصلاح انتخاب کنبد کاملا به سلیقه و راحتی شما بستگی دارد.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :