ماسک های مراقبت از پوست در زمستان

تاریخ درج: 1398/10/22
ماسک های مراقبت از پوست در زمستان برای درخشش طبیعی پوست در این فصل ضروری است.  شاید متداول ترین مسئله مربوط به این فصل ، خشکی و لکه دار شدن پوست باشد که باعث می شود پوست شما بدتر شود. برای جلوگیری از این امر فقط کافی است این روش ها را امتحان کرده تا پوستی درخشان داشته باشید. 
 
- ماسک خامه شیر و عسل
کرم شیر یا مالای یکی از بهترین کرم های مرطوب کننده طبیعی است که می توانید بر روی پوست خود بمالید تا نرم شود. عسل نیز پوست شما را از باکتری هایی که عامل رشد جوش ها و آکنه های صورت شما هستند پاک می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق غذا خوری از شیر و عسل را درون یک کاسه بریزید و آنها را خوب مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت و پوست خود بمالید و حدود 15 دقیقه بعد با آب ولرم شستشو دهید. با تست این ماسک مانند گذشته پوست شما مرطوب می شود.
 
- کره کاکائو و روغن زیتون
روغن زیتون و کره کاکائو یک مرطوب کننده شگفت انگیز برای سلامت پوست می باشد. خمیر زنجبیل نیز به از بین بردن کثیفی بیش از حد پوست کمک می کند. گذشته از یک قاشق غذاخوری هر کدام از کره کاکائو و روغن زیتون و نصف قاشق چای خوری زنجبیل را تهیه کرده و آن را روی پوست خود بویژه صورت و گردن بمالید و قبل از شستشو با آب ولرم 15-20 دقیقه بگذارید.
 
- موز و شیر
یکی از ماسک های مراقبت از پوست در زمستان برای پوست های خشک و لکه دار استفاده از ترکیب شیر و موز  می باشد که پوست را هیدراته می کند. اما اگر پوست شما بیش از حد چرب است ، می توانید شیر را با گلاب جایگزین کنید. موز به لایه برداری پوست مرده کمک می کند و شیر نیز یک ماده پاک کننده است ، بنابراین اگر پوست شما درخشش را از دست داد یک موز پوره شده را در یک کاسه بریزید و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و به مدت 20 دقیقه بگذارید و با آب گرم بشویید تا درخشش به پوست شما بازگردد.
 
- روغن آلوئه ورا و بادام یا روغن کنجد
اگر از پوست بسیار مرده شکایت کرده اید ، از روغن آلوئه ورا و روغن بادام یا روغن کنجد را برای نجات پوست خود استفاده کنید. این پک صورت برای اطمینان از هیدراتاسیون به بهترین وجه کار می کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که حدود 8-10 قطره روغن بادام یا روغن کنجد را با یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید سپس به مدت 15 دقیقه این مخلوط را روی صورت خود به صورت دایره ای بمالید و روز بعد صورت خود را بشویید تا چهره خود را بسیار نرم و سرزنده ببینید.
 
- پاپایا و شیر خام
پاپایا دارای مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که پوست شما را نرم می کند. از طرف دیگر شیر سرشار از ویتامین E است که باعث ایجاد رطوبت در پوست خشک می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که نصف پاپایای رسیده را به قطعات خرد شده تبدیل کرده و درون شیر ریزید. آن را با چنگال خرد ترکیب کنید تا یک پوره را با یک بافت درشت بدست بیاید. ترکیب را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید تا خشک شود و آن را با آب شیر بشویید.
 
- هویج و عسل
بتاکاروتن موجود در هویج ، به روشن شدن پوست کمک می کند. عسل نیز به عنوان مرطوب کننده پوست عمل می کند. این ترکیب به از بین بردن سلول های مرده پوست نیز کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک هویج پوست کنده و پوره شده و یک قاشق غذاخوری عسل مصرف کنید و آنها را خوب مخلوط کنید. حالا این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را بشویید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :