ماساژ صورت در مردان

تاریخ درج: 1398/10/14
ماساژ صورت در مردان به دلیل عوامل مختلف مانند اصلاح، برش تیغ ، یا شرایط دیگری مانند حساسیت پوستی و لکه دار بودن یک نیاز حیاتی محسوب می شود. از آنجا که مردان بیشتر وقت خود را در فضای بیرون از منزل می گذرانند بیشتر دچار آکنه، تعریق بیش از حد و ظهور علائم پیری و افتادگی پوست می شوند. 
برای دیدن نتایج مطلوب ممکن است مردان نیاز به یک سری از درمان های صورت از جمله ماساژهای عمیق، استفاده از مرطوب کننده ، لایه برداری ، تسکین دهنده و ماساژ صورت ، گردن داشته باشند.
 
- ماساژ صورت چیست ؟
در ابتدایی ترین حالت تعریف این روش درمانی است که توسط یک متخصص مجاز انجام شده است تا بتواند مشکلات و خستگی پوست را برطرف کند. این روش معمولا به صورت پاکسازی، لایه برداری، ماساژ و استفاده ماسک انجام می شود. ماساژ صورت در مردان معمولا از 30 الی 90 دقیقه طول می کشد که از محصولات مختلفی برای این کار استفاده می شود. برای آقایان غالبا از لوسیون ها و حوله های گرم استفاده می شود. 
 
- مراحل ماساژ صورت
1. پاکسازی
اولین قدم برای رسیدن به صورت پاک و شفاف، شستشوی ملایم با یک کرم پاک کننده است. برای این کار باید حداقل دو دقیقه این محصول را روی پوست خود گذاشته تا به آن فرصت دهید تا گرد و غبار و روغن در آن حل شود. سپس صورت را با یک پارچه تمیز نخی پاک کنید. به عنوان یک گزینه جایگزین می توانید صورت خود را شسته و آبکشی نمایید.
 
2. لایه برداری
در ماساژ صورت در مردان پس از پاکسازی برای از بین بردن آلودگی و خشکی پوست، باید پوست خود را با آب گرم مرطوب کرده و از اسکراب صورت بخصوص آنهایی که دارای میکرو دانه ها هستند استفاده کرده و به آرامی روی صورت ماساژ داده و بعد از مدتی با آب ولرم شستشو می دهند. 
 
3. بخار
در این بخش از یک حوضچه آب جوش استفاده شده و صورت را بر روی آن تکیه داده و سر را با حوله می پوشانند تا بخار به چهره شما برسد. این بخار گرم منافذ شما را باز کرده و جوش های سرسیاه یا سفید را از بین می برد. 
 
4. ماسک
در اسپا حرفه ای مردان این کار را برای شما انجام می دهند. اگر صورت روغنی دارید از ماسک براق کننده یا خاک رس، اگر پوست شما خشک است از ماسک مرطوب کننده استفاده می کنند.
 
5. بستن منافذ
هنگامی که ماسک سفت و خشک می شود آن را با آب گرم می شویند. منافذ شما پس از تماس با بخار یا آب گرم تمیز می شود. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار در منافذ، باید آن را به طور کامل بست. برای انجام این کار، به صورت را با آب سرد شوک وارد میکنند به خصوص در مناطقی که منافذ بزرگتر است. 
 
6. تونر
برای تازه کردن پوست و خلاص شدن از شر چربی اضافی بر روی مناطقی که مستعد آکنه و لک از یک تونر صورت استفاده می شود. اگر پوست بسیار خشک دارید ، می توانید از این مرحله بگذرید ، زیرا گاهی اوقات تونر می تواند پوست شما را حتی خشک تر کند.
 
7. مرطوب کردن صورت
در مرحله آخر ماساژ صورت در مردان و پس از پاکسازی، شستشو ، بخار و تونینگ، صورت را برای مرطوب کردن آماده می کنند. این مرحله یکی از مهمترین مراحل است زیرا لازم است در حین ماساژ، صورت خود را در حد قابل توجهی مرطوب نگه دارید. این امر در نرمی و لطافت پوست و یکنواختی پوست شما مهم است
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :