قوانین نگهداری از گربه

تاریخ درج: 1398/06/28
گربه از جمله حیوانات دوست داشتنی و ملوسی است که معمولا با صفات نمک نشناس، مغرور، راحت طلب و فضول شناخته می شود. علی رغم تمامی این صفات اگر باز هم دوست دارید گربه داشته باشید باید با اصول و قوانین نگهداری از گربه آشنا باشید. با ما همراه باشید.
 
- همه چیز درباره گربه
گربه ها علاوه بر صفات گفته شده متعادل ترین حیوانات روی زمین هستند و در حالتی که او را رها کنید روی چهار دست و پا فرود می آید. این حیوان در عین حال که تنبل بنظر رسیده و همیشه در حال استراحت است می تواند در یک لحظه چنان چست و چابک شود که باورش در ضمیر شما نمی گنجد. گربه ها بسیار حسابگر بوده و تا از چیزی مطمئن نشوند به سمت آن قدمی برنمی دارند و در هر قدم نیز به خوبی اطراف را آنالیز می کنند. همچنین نرمی و انعطاف بدن گربه به حدی است که محققان به ان لقب مار چهار دست و پا را داده اند. 
برخلاف باور عموم گربه ها حیوانات بسیار تمیزی بوده و حداقل روزی دوبار تمام بدن خود را تمیز می کنند بنابراین نیازی نیست نگران تمیز کردن آن باشید. همچنین آنان بر خلاف قوه بینایی، حس بویایی و شنوایی بسیار قوی داشته و در صورتی که شما قوانین نگهداری از گربه را بدانید، بوی شما را در ذهن خود حک کرده و تا ابد با شما خو گرفته و مایه آرامش و شادی شما خواهد شد.
 
- قوانین نگهداری از گربه
1. کمک به گربه در تمیز  کردن خود
با وجود اینکه گربه ها همواره در حال تمیز کردن خود هستند اما به برخی نواحی در بدن خود دسترسی ندارند و نیاز است که شما به انها کمک کنید. اگر موی گربه شما بلند است روزی دوبار این عمل را تکرار کنید.
 
2. واکسینه و اخته کردن گربه
برای جلوگیری از بیماری های روده ای نیاز است به طور مرتب گربه را واکسینه کنید. اخته کردن او را نیز فراموش نکنید.
 
3. اصول غذا دادن به گربه
همیشه ساعت و مکان خاصی را برای غذا دادن به گربه در نظر بگیرید و آن را تغییر ندهید. همچنین دقت کنید تا ظرف گربه همیشه تمیز باشد زیرا گربه ها حیوانات مشکل پسند هستند. همیشه در دسترس گربه آب تمیز و تازه قرار دهید.
 
4. تهیه خاک
اگر گربه شما به طور مداوم در خانه است حتما یک بستر خاک برای وی تهیه نمایید تا بتواند در آن ادرار و مدفوع نماید و روزانه آن را تمیز کنید.
 
5. مراقبت های پزشکی قبل از انتخاب گربه
قبل از خرید و انتخاب گربه از سلامت آن مطمئن شوید و برای این کار بهتر است ان را به دامپزشکی ببرید تا گربه را از جهت آلودگی، وجود کک و شپش، بهداشت گوش، بینی و دهان بررسی کند. 
دقت کنید موی گربه نباید سفت و نمدی باشد، همچنین با دست کشیدن به زیر شکم آن مطمئن شوید که گرد و سفت نباشد. بینی گربه باید مرطوب و چشمانش تمیز و براق باشد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :