سبک های خاص عکاسی

تاریخ درج: 1398/09/07
امروزه شناخت سبک های خاص عکاسی و ژانرهای متفاوت آن بسیار مفید است. اما مهمتر از شناخت، الهام گرفتن از طیف گسترده ای از انواع و سبک های عکاسی است تا بتوانید ژانر دیگری از عکاسی را برای خودتان امتحان کنید. با ما همراه باشید.
 
1. عکاسی منظره
عکاسی منظره یکی از سبک های عکاسی است که همیشه در دسترس می باشد. این مدل از عکاسی شامل گرفتن عکس از یک صحنه طبیعی به روشی است که بیننده را به صحنه می آورد. عکاسی چشم انداز یکی از محبوب ترین سبک های عکاسی در دنیای امروز است که چندین نوع ژانر مانند عکاسی طوفان ، مناظر دریایی و غیره را شامل می شود.
 
2. عکاسی از حیات وحش
از دیگر سبک های خاص عکاسی، عکاسی از حیات وحش می باشد که برای آن ممکن است ساعت ها در انتظار باشند و منتظر بمانند تا یک حیوان در یک مکان کامل سرگردان شود ، یا به جستجوی موجوداتی بپردازید که بیشتر مردم ترجیح می دهند از آنها دوری کنند. اما این همچنین کاری است که می توانید در حیاط خلوت خود تمرین کنید ، یا یک وسیله نقلیه کوتاه از جایی که در آن زندگی می کنید ، زیرا حیوانات در همه جا یافت می شوند.
 
3. عکاسی ماکرو
یکی از قابل دسترس ترین و رایج ترین سبک های عکاسی، ماکرو است که در واقع هنر گرفتن موجودات کوچک و اشیاء که معمولا از آنها غافل می شویم اما حتی موضوعاتی مانند دانه های برف یا قطرات آب در استودیو می توانند عکس های شگفت انگیز ماکرو را رقم بزنند. اگرچه لنزهای ماکرو اختصاصی می توانند گران باشند ، اما مجموعه ای از لنزهای فرمت بسیار ارزانتر است و با تجهیزات ساده فعلی شما بسیار سازگار است. به عکاسانی که فقط هنگام مسافرت عکاسی می کنند توصیه می شود که از یک طریق شروع به تمرین عکاسی  ماکرو کنند. تسلط بر این کار ساده ای نیست ، اما شما می توانید مهارت های فنی بسیار مفیدی را یاد بگیرید و از این طریق چند عکس حرفه ای بگیرید.
 
4. عکاسی زیر آب
یکی از سبک های خاص عکاسی, عکاسی زیر آب است که اغلب گرفتن عکس در زیر آب همیشه ساده نیست. برای این کار نه تنها به یک دوربین ضد آب خوب احتیاج دارید ، بلکه باید لحظه ای که شروع به گرفتن عکس می کنید به فاصله خود از سطح آب و برخی تجهیزات خاص روشنایی دقت کنید. در عکاسی زیر آب اگر پول و تلاش خود را به کار گیرید ، به عکس هایی خواهید رسید که تعجب همگان را بر خواهد انگیخت. عکاسی در زیر آب همه چیز را شامل می شود ، از حیات وحش و ماکرو گرفته تا پرتره هایی که برای چشم قابل توجه است.
 
منبع:
دسته بندی: آتلیه عکس
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :