روغن های موثر در تقویت و رشد ریش و سبیل

تاریخ درج: 1398/06/31
یکی از تغییراتی که آقایان در سن بلوغ با آن روبرو هستند درآمدن ریش و سبیل می باشد که رشد ان در افراد مختلف متفاوت است. بسیاری از افراد دوست دارند که در مدت کوتاهی ریش خود را بلند کرده و یا آن را تقویت کنند. برای این کار کافی است روغن های موثر در تقویت و رشد ریش و سبیل را بشناسید. با ما همراه باشید تا در این زمینه به شما کمک کنیم.
 
1. روغن سیاه دانه
یکی از روغن های موثر در تقویت و رشد ریش و سبیل روغن سیاه دانه می باشد. این روغن علاوه بر کاهش درد مفاصل برای رشد موی صورت نیز مفید است. فقط کافی است هفته ای دوبار از ان بر روی ریش خود مالیده و اجازه دهید یک ساعت روی ان بماند.
 
2. رزماری
عصاره این گیاه از ریزش مو جلوگیری کرده و با افزایش گردش خون باعث تحریک فولیکول مو و رشد آن می شود. برای استفاده از این روغن کافی است مقداری از ان را کف دست خود ریخته و روزی 2 الی 3 بار ریش های خود را با آن ماساژ دهید.
 
3. روغن بادام
از دیگر روغن های موثر در تقویت و رشد ریش و سبیل روغن بادام است. برای تقویت بیشتر می توانید پوسته زیتون را با روغن بادام ترکیب کرده و اجازه دهید تا 3 روز باقی بماند سپس حدود 30 دقیقه ان را بجوشانید و صاف نمایدد. این مایع علاوه بر تقویت و رشد ریش و سبیل برای مژه و ابرو نیز مفید می باشد. 
 
4. روغن مورد
روغن مورد یا روغن زرده برای تقویت و رشد ریش و سبیل مفید است فقط برای این کار کافی است مقداری از این  روغن را گرم کرده و پس از صاف کردن روی ریش خود بمالید. این روغن که در گذشته بسیار از ان استفاده می شد و در رشد و تقویت مو و ابرو بسیار تاثیر گذار بود.
 
5. روغن زیتون
از دیگر روغن های موثر در تقویت ریش و سبیل روغن زیتون می باشد. این روغن با رساندن ویتامین های مغذی به فولیکول مو علاوه بر رشد باعث نرمی و لطافت ریش نیز می گردد.
 
6. روغن کرچک
روغن کرچک اگرچه بوی ناخوشایندی دارد اما در رشد و تقویت ریش و سبیل، مو و ابرو تاثیر زیادی دارد. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان بوده و باعث پرپشتی شدن ریش می شود.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :