روش های کنترل ریزش موی حیوانات خانگی

تاریخ درج: 1398/06/27
یکی از مشکلاتی که اغلب دارندگان حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه با ان روبرو هستند، ریزش موی آنها می باشد. این مشکل در تمامی نژادها وجود داشته و نمی توان مانع آن شد اما می توان آن را کنترل کرد. روش های کنترل ریزش موی حیوانات خانگی به شما کمک می کند تا این پروسه را کنترل کرده و سرعت آن را کاهش دهید. با ما همراه باشید.
 
1. برس کشیدن موی حیوان
یکی از روش های کنترل ریزش موی حیوانات خانگی برس کشیدن مرتب و مداوم این حیوانات می باشد. با این روش علاوه بر افزایش گردش خون در سطح پوست، حجم موهای قدیمی در حال ریزش را می توانید مهار کنید. فراموش نکنید این عمل باید به صورت روزانه بوده و حداقل 10 دقیقه طول بکشد.
 
2. شستشوی محل نگهداری
برای خلاص شدن از شر موهای زائد حیوان خانگی خود می توانید محل خواب و استراحت هر چند روز یک  بار بشویید. همچنین اگر حیوان شما در کنارتان و در رختخواب شما می خوابد بهتر است ملحفه و پتو خود را هفته ای یک بار تعویض کرده و یا بشویید. 
 
3. جارو کشیدن
جارو کشیدن خانه و اتومبیل به جمع آوری موهای ریخته شده حیوان شما کمک می کند.اگر بیش از یک حیوان خانگی دارید به صورت روزانه این کار را انجام دهید.
 
4. حمام کردن حیوان
یکی دیگر از روش های کنترل ریزش موی حیوانات خانگی حمام کردن آن می باشد. زیرا گذشتن از موعد حمام حیوانات خود یکی از علل ریزش موی آنان است. حمام کردن باعث می شود گردش خون در بدن حیوان افزایش یافته و خوشبو و تمیز شود.
 
5. استفاده از ویتامین
کمبود ویتامین نیز یکی دیگر از علل ریزش موی حیوانات می باشد. بنابراین اگر حیوان شما ریزش موی شدید داشت بهتر است به یک دامپزشک مراجعه کرده و در این زمینه از اوکمک بخواهید.
 
6. دمای مناسب
گرمای بیش از حد نیز باعث ریزش موی حیوانات خانگی می شود. بنابراین با تغییر فصل و شروع فصل سرما، از گرم کردن بیش از اندازه محل زندگی خود بپرهیزید و با یک تهویه درست روند ریزش موی حیوان خود را کنترل کنید.
 
7. بستن درب کمد
برای جلوگیری از چسبیدن مو به لباس های خود، درب کمد و کشو خود را همیشه بسته نگه داشته و به حیوان خود اجازه ورود به محل نگهداری لباس های تان را ندهید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :