روش های آبرسانی به مو

تاریخ درج: 1398/10/26
کنترل موهای خشک و شکننده نه تنها دشوار نیست بلکه می تواند به راحتی به یک روند روزانه تبدیل شود. خوشبختانه روش های آبرسانی به مو بسیار آسان است و شما مجبور نیستید محصولات خاصی بخرید. با مدتی صبر و مراقبت از موه، شما یک بار دیگر موهایی سالم ، قوی و آبرسان خواهید داشت.
 
1. عدم استفاده از وسایل حرارتی
هر چند وقت یکبار استفاده از وسایل حرارتی را محدود کنید. خشک شدن ، صاف کردن و فر کردن موها اغلب می تواند باعث شکنندگی و خشک شدن آن شود. استفاده بیش از حد بیش از حد دما نیز می تواند آسیب مو شود. اگر بیرون هوا خیلی سرد نیست اجازه دهید موهای شما به طور طبیعی خشک شود. در صورت استفاده از سشوار قبل از آن از اسپری محافظت از گرما استفاده کنید. سشوارهای یونی به موهای شما را یون های دارای بار منفی تزریق می کرده و این باعث به ایجاد رطوبت موهای شما کمک می کند. در کل هر روز موهای خود را خشک نکنید. حتی با وجود اسپری محافظت در برابر گرما ، این استفاده بیش از حد از وسایل حرارتی می تواند آسیب رسان باشد. 
 
2. استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب
از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده کنید و از هر چیزی که حاوی سیلیکون و سولفات باشد پرهیز کنید. شامپو و نرم کننده مورد نظر را برای نوع مو خود انتخاب کنید. اگر موهای زبر و خشکی دارید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی روغن آلوئه ورا یا روغن هسته زردآلو برای رطوبت و هیدراتاسیون اضافی هستند، باشید.  همچنین از شستن موهای خود با آب گرم خودداری کنید. آب گرم می تواند موها و پوست شما را از روغن های طبیعی و رطوبت مو را از بین می برد و باعث خشک شدن و خشک شدن آن می شود. سیلیکون ها ممکن است باعث شوند موهای شما براق و صاف به نظر برسد ، اما تنها با سولفات ها می توان آنها را از بین برد. 
 
3. عدم شستشوی  روزانه موها
موهای خود را هر روز نشویید، شستن موها فقط دو یا سه بار در هفته توصیه می شود. هرچه بیشتر موهای خود را بشویید ، خشک تر می شود. اگر باید هر روز موهای خود را بشویید ، موهای خود را با استفاده از نرم کننده فقط شستشو دهید. مراقب نحوه شستن موهای خود باشید. از شامپو بیشتر در پوست سر خود استفاده کنید و در انتهای موهایتان را از نرم کننده استفاده کنید. 
 
4. استفاده از رنگ موی بدون آمونیاک
هر چند وقت یکبار موهای خود را رنگ کنید، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند به مرور زمان باعث شکنندگی و خشک شدن موهای شما شود. در صورت استفاده از رنگ مو، یک رنگ مو بدون آمونیاک را در نظر بگیرید زیرا این رنگ برای موهای شما بسیار مهربان تر و ملایم تر خواهد بود.
 
5. استفاده از ماسک مو
یکی از روش های آبرسانی مو استفاده از یک نرم کننده عمیق و گیاهی بعد از شستن موها می باشد. برای این کار از روغن داغ استفاده کنید. 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون را گرم کنید و آن را از طریق شانه کردن روی موهای خود بمالید. سپس موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید و 20 تا 30 دقیقه صبر کنید. پس از اتمام زمان موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید. اگر موهای بسیار ضخیم و یا خیلی طولانی دارید ، ممکن است نیاز به استفاده از روغن بیشتری داشته باشید. برای موثرتر شدن ماسک ، زیر آفتاب داغ یا خشک کن بنشینید. گرما به موهای شما کمک می کند که روغن را بهتر جذب کنند.
 
6. اصلاح تغذیه و سبک زندگی
از دیگر روش های آبرسانی مو برای داشتن موهای سالم استفاده از مقادیر زیاد غذاهای حاوی سیلیس می باشد در واقع کمبود این ماده یکی از دلایلی که ممکن است مو خشک شود. شما می توانید با خوردن مقدار کافی سیلیس ، ماده معدنی موجود در مارچوبه ، فلفل دلمه ای ، خیار ، سیب زمینی و سایر سبزیجات ، رطوبت را به موهای خود را بازگردانده و بدرخشید. 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :