رازهای سلامت ریش مردان

تاریخ درج: 1398/06/28
یکی از آیتم های جذابیت مردان ریش می باشد که سلامت آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تاثیر بسزایی در زیبایی چهره آنان دارد. بنابراین آقایان باید با آگاهی از رازهای سلامت ریش مردان، نسبت به تغییرات بوجود آمده در ریش خود دقیق باشند زیرا ریش نشان دهنده سلامتی در مردان می باشد.
 
1. ریزش سکه ای ریش
این نوع ریزش ریش نشانه نوعی بیماری خود ایمنی طاسی به نام آلوپیشا است که فولیکول مو را به عنوان دشمن فرض کرده و به انها حمله کرده و مانع از رشد ان می شود. این بیماری مسری و خطرناک نیست اما باعث سوزش و التهاب پوست صورت می شود. ولی اگر با علائم دیگر همچون خستگی، نوسان وزن و کاهش انرژی همراه باشد باید آن را جدی گرفته و به پزشک مراجعه نمایید.
 
2. کم پشت شدن ریش
یکی از عوامل کم پشتی ریش کمبود مواد مغذی و ویتامین ها می باشد. از جمله این مواد می توان به بیوتین، اسیدهای چرب، ویتامین C و روی اشاره کرد. البته کم خونی نیز می تواند باعث ریزش و کم پشتی ریش شود. بنابراین به پزشک مراجعه نموده و پس از انجام آزمایشات لازم، برنامه غذایی خود را تغییر داده تا تمامی این مواد را دریافت کنید. همچنین نوشیدن آب کافی را نیز فراموش نکنید.
 
3. ریش پرپشت
یکی از رازهای سلامت ریش مردان داشتن ریش پرپشت می باشد فقط بدن این افراد نسبت به هورمون تستوسترون حساس تر از باقی افراد می باشد.
 
4. پوسته شدن ریش
نگران نباشید این مشکل ریشه جدی نداشته و به کمک شستشو با شامپوهای ضد شوره رفع می شود. برای نتیجه گیری بهتر است کافی است هفته ای سه بار این عمل را انجام دهید.
 
5. عدم وجود ریش
اگر جز افرادی هستید که مشکل جسمانی ندارید و تابحال نیز ریش نداشته اید احتمالا وجود این عارضه در شما به ژنتیک برمیگردد زیرا ژنتیک یکی از عوامل مهم در رشد موها می باشد. مشکلات ژنتیکی نیز معمولا راه حلی ندارند ونیاز نیست که نگران سلامتی خود باشید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :