خواص داشتن ریش و سبیل برای مردان

تاریخ درج: 1398/06/30
آرایش و اصلاح درست ریش علاوه بر زیبایی تاثیر زیادی در سلامتی مردان دارد. بسیاری از افراد از خواص داشتن ریش و سبیل برای مردان بی اطلاع بوده و از آن بی بهره مانده اند. تحقیقات نشان داده است ریش و سبیل حرارت بدن و لبان مرد را حفظ کرده و آنان را گرم تر نگه می دارد. و این تنها خواص ریش و سبیل نیست. با ما همراه باشید.
 
1. محافظت در برابر نور خورشید
یکی از مهم ترین خواص داشتن ریش و سبیل برای مردان محافظت از پوست صورت آن ها در برابر نور خورشید می باشد. در واقع ممو و محاسن صورت مانند یک SPF عمل کرده و روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و از سرطان پوست جلوگیری می کنند.
 
2. کاهش بروز جوش و عفونت
عدم اصلاح مداوم با تیغ علاوه بر داشتن صورتی بدون خراش و صاف باعث می شود ایجاد عفونت در ریش کاهش یابد. همچنین ریش و سبیل از بروز جوش و آکنه نیز جلوگیری می کند.
 
3. کاهش علائم آسم، آلرژی و سرماخوردگی
همانطور که گفتیم داشتن ریش و سبیل با افزایش و حفظ دمای لب، چانه و گردن شده و در برابر سرما مانند یک مانع فیزیکی از بروز سرماخوردگی جلوگیری می کند. همچنین این محاسن به خصوص سبیل بلند و پرپشت مانع از ورود گرد و خاک به دستگاه تنفسی شده و علائم آسم و آلرژی را کاهش می دهد.
 
4. کاهش روند پیری
از دیگر خواص داشتن ریش و سبیل برای مردان به ویژه کسانی که خط خنده عمیق دارند و افراد مسن، کاهش روند پیری است. موهای صورت از پیر شدن پوست جلوگیری کرده و باعث جوانی و شادابی صورت می شود. 
 
! نکات مهم
همانطور که ریش و سبیل مردان را گرم تر نگه داشته و پوست صورت را در برابر عوامل خارجی و ... مصون نگه می دارد گاهی نیز ممکن است باعث افزایش دمای مغز شود. بنابراین هر چند وقت یکبار ریش های خود را کوتاه کرده و دوباره نسبت به بلند کردن ریش اقدام نمایید تا بدین طریق دمای بدن را به تعادل برسانید. 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :