جراحی شکم یا لاپاراسکوپی

تاریخ درج: 1398/10/15
جراحی شکم یا لاپاراسکوپی به هر عمل جراحی بر روی اندام هایی از جمله معده، کیسه صفرا، روده کوچک یا بزرگ، کبد، لوزالمعده ، طحال و آپاندیس اطلاق می شود که به صورت باز یا لاپاراسکوپی انجام شود. هدف از این جراحی برداشتن چربی اضافه شکم و کاهش وزن می باشد که باعث می شود شکمی تخت و صاف و اندامی زیبا و جذاب داشته باشید. 
 
- جراحی شکم
جراحی شکم یا لاپاراسکوپی با ایجاد چندین برش کوچک و به وسیله لوله هایی که در سر آن دوربین تعبیه شده انجام می شود که این لوله های از طریق برش ها وارد قسمت های داخلی شکم شده تا بتوانند به طور واضح قسمت های داخلی شکم را ببینند. به همین دلیل دقت عمل بالاتر بوده و بیماران نیز سریعتر از عمل سنتی بهبود می یابند اما ممکن است کمی خونریزی و زخم را تجربه کنند. همچنین خطر عفونت به شدت کاهش می یابد. این روش به دلیل غیر تهاجمی بودن و با پیشرفت فناوری لاپاروسکوپی در حال افزایش بوده و تقاضا برای انجام آن در حال افزایش است.
 
- کاندیدای مناسب جراحی شکم
لاپاراسکوپی یکی از محبوب ترین روش های جراحی زیبایی شکم بوده که مناسب افرادی است که دارای چربی اضافی در شکم، پهلو و کمر می باشند.این عمل تغییر چشمگیری را در اندام شما ایجاد می کند. علاوه بر این با اصلاح بافت پوست و رفع چربی اضافی باعث می شود شکمی صاف و تخت داشته و همچنین ترک های پوستی در این ناحیه را از بین خواهد برد. در واقع جراحی شکم به پشتوانه سال ها تجربه و پیشرفت تکنولوژی می تواند به خانم ها و آقایان در بهبود شکل ظاهری شکم کمک کند. 
 
- مراقبت های بعد از جراحی
به طور معمول جراحی شکم به استراحتی در حدود 4 هفته نیاز دارد که در طی این مدت با مراقبت های خاص می توانید زودتر به بهبودی دست یابید. در واقع این دستورالعمل ها و مراقبت ها که توسط پزشک یا تیم پزشکی تجویز می شود باعث می شود تا روند بهبودی تسریع پیدا کند. بعد از جراحی شکم ممکن است تا حداکثر سه روز با درد در ناحیه شکم و پهلو روبرو باشید که استفاده از مسکن های ضد درد استروئیدی طبق تجویز پزشک بهترین گزینه برای کاهش درد می باشد.
همچنین بهتر است برای جلوگیری از آمبولی و لخته شدن خون از فعالیت های سنگین جسمی و بدنی پرهیز نمایید و حتی راه رفتن را به آرامی شروع کنید. از خم شدن برای برداشت اجسام بیش از 2 کیلوگرم از روی زمین خودداری کنید زیرا فشار بر روی عضلات شکم باعث تشدید درد و ناراحتی و حتی در موارد شدیدتر باعث خونریزی داخلی خواهد شد.
برای تسریع روند بهبود زخم از میوه های تازه به خصوص آناناس استفاده کنید زیرا این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E بوده و باعث می شود زخم شما در زمان کمتری ترمیم شود. علاوه بر این مصرف ماهی و میگو را نیز در این دوران فراموش نکنید.
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :