تزریق ژل یا بوتاکس ؟؟؟

تاریخ درج: 1398/10/14
تزریق ژل یا بوتاکس از جمله روش های جوانسازی پوست می باشد که به طور فراگیر هرساله در سراسر دنیا انجام می شود. اگرچه روش های تزریق بوتاکس و ژل جدا از ایمنی، عوارض جانبی کمتری دارند اما بهتر است قبل از اعمال با تفاوت هر یک از آنها آشنا باشید تا بتوانید بهترین روش را بر روی صورت خود اعمال کنید. 
 
- تزریق ژل
تزریق ژل به منظور جلوگیری از بروز علائم پیری در صورت استفاده می شود. اما این روش یک تفاوت عمده با تزریق ژل دارد و آن نیز این است که بوتاکس با کاهش فعالیت عضلات صورت همراه است. اما در نقطه مقابل تزریق ژل با پر کردن چین و چروک، به تحریک و تولید بیشتر کلاژن در صورت کمک می کند. در واقع با این روش نه تنها جوان تر می شوید بلکه علائم پیری نیز در شما کاهش می یابد.
 
- تزریق بوتاکس
بوتاکس یا سم بوتولینوم به منظور معالجه و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در صورت مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از این روش درمان خطوط اخم و چین و چروک صورت می باشد. به همین دلیل افرادی که می خواهند از بروز علائم و عوارض پیری در چهره خود جلوگیری کرده یا هرگونه علائم موجود را کاهش دهند، به یکی از درمان های پرتحرک تبدیل شده است.
 
- تزریق ژل یا بوتاکس ؟؟؟
 اگر برای از بین بردن چین و چروک های صورت خود بین تزریق ژل یا بوتاکس دچار تردید هستید بهتر است بدانید تزریق بوتاکس بهترین گزینه برای از بین بردن چین و چروک های متحرک است زیرا از عمیق شدن آنها جلوگیری می کند، اما تزریق ژل برای چین و چروک های ساکن مناسب است. این نواحی کم حجم با استفاده از تزریق ژل به حالت اولیه خود باز میگردند. 
اگرچه هر دو این روش ها نیمه دائمی هستند اما مدت زمان ماندگاری تزریق ژل نسبت به بوتاکس بیشتر است. ماندگاری بوتاکس در حدود 3 الی 4 ماه و تزریق ژل در حدود 12 الی 18 ماه می باشد. همچنین شما پس از تزریق ژل می توانید بلافاصله نتایج آن را مشاهده کنید. تزریق ژل در ناحیه گونه 2 سال، در خطوط و چین و چروک صورت 12 تا 18 ماه و در لب به طور معمول 6 ماه تا 1 سال دوام می آورند.
 
! نکته 
منظور از چین و چروک های پویا و متحرک، چین و چروک هایی است که وقتی صورت در حال حرکت بوده و یا در هنگام جویدن و اخم کردن رخ می دهد. این چروک ها معمولا در پیشانی و اطراف ابرو و لب ایجاد می شود. دانستن تفاوت بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل و چگونگی عملکرد آنها بر روی چین و چروک های صورت از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. هر دو روش  های درمانی روش های بسیار مؤثر برای بازیابی و حفظ ظاهر جوانی هستند
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :