تزریق چربی به صورت

تاریخ درج: 1398/10/26
هدف از تزریق چربی به صورت، انتقال چربی از قسمتی به قسمت دیگر بدن می باشد تا قسمت هایی با حجم کم به طور کامل پر، صاف و یکدست شوند. مراحل تزریق چربی به صورت کاملا به هم پیوسته بوده و نباید وقفه ای در آن ایجاد شود. همچنین محدودیت سنی نداشته و همه افراد می توانند از این روش برای از بین بردن چین و چروک و جلوگیری از عمیق شدن آن استفاده کنند. 
 
- مراحل تزریق چربی به صورت
1. برداشت چربی
اولین مرحله از تزریق چربی به صورت برداشتن چربی است که برای این کار از دستگاه لیپوساکشن استفاده می شود. در واقع چربی برای تزریق از چربی های اضافی در قسمت شکم، باسن و ران تامین می شود که آن را با یک مکش خیلی کم برمی دارند تا کمترین آسیب به سلول های چربی وارد نشود. در واقع سلول های چربی با یک سوزن هیپودرمی نازک یا یک کانولا مخصوص برای حفظ بافت چربی و عدم آسیب به نواحی مورد نظر خارج می شوند. 
 
2. جداسازی چربی
بعد از جمع آوری مقدار مورد نیاز از سلول های چربی، در مرحله بعد این چربی ها با سرعت بسیار بالایی در دستگاه سانترفیوژ چرخانده می شود تا سلول های چربی را از مایعی که توسط لیپوساکشن خارج می شود جدا کنند. سلول های چربی آسیب دیده نیز طی این عمل برداشته شده و فقط سلول های چربی کامل، بدون آسیب و تمیز برای تزریق چربی به صورت باقی می مانند. 
 
3. تزریق چربی
در مرحله آخر و پس از جداسازی، از مقدار باقی مانده و سالم برای تزریق چربی به صورت استفاده می شود. در واقع در  این روش هدف پزشک اصلاح نواقص و پر کردن چین و چروک صورت می باشد که این نواحی را مشخص کرده و با استفاده از یک سرنگ نازک هیپودرمیک، سلول های چربی را در عمق مورد نیاز برای رسیدن به نتایج دلخواه تزریق می کند. تعداد دفعات چربی به میزان فرورفتگی وعمق چین و چروک پوست بستگی دارد. همچنین ممکن است پس از تزری میزان چربی تزریق شده بیش از اندازه به نظر برسد اما اینطور نیست زیرا چربی پس از مدتی توسط بدن جذب شده و این تورم فروکش میکند.
 
- مدت زمان ماندگاری
ماندگاری تزریق چربی به صورت به عوامل مختلفی از جمله سن، جنس، سابقه بیماری و عوامل ژنتیکی و ... بستگی دارد. تجهیزات مورد استفاده در تزریق چربی نیز در این زمینه موثر است که جدا از استریل بوده باید استاندارد باشد. به طور مثال استفاده از سوزن کانولا به دلیل ایمنی و نفوذ بیشتر در بافت برای این نوع تزریق مناسب تر می باشد زیرا در رگ چربی وارد نمی شود. همچنین اگر جز افرادی هستید که به صورت مرتب ورزش می کنید باید بدانید ورزش کردن باعث بالا رفتن متابولیسم در بدن و افزایش سوخت وساز شده و در نهایت چربی تزریق شده را زود از حد معمول از بین می برد.  اما در یک نگاه کلی ماندگاری تزریق چربی به صورت در حدود 1 تا 3 سال می باشد که  در طی 6 ماه و در دو جلسه انجام می شود. 
 
- زمان مناسب تزریق چربی به صورت
همانطور که گفتیم تزریق چربی به صورت محدودیت سنی نداشته اما پزشکان معتقدند برای افزایش عمر ماندگاری چربی در پوست بهترین سن 16 تا 60 سال می باشد تا پوست بتواند چربی از دست رفته را بازیابی و بافت پوست را ترمیم کند. بنابراین بهترین زمان و کاندیدای تزریق چربی زمانی است که پوست دچار چین و چروک و فرورفتگی های عمیق شده و به این روش برای جوانی و یکدست شدن پوست نیاز دارد. همچنین اگر تمایل دارید تا کانتور صورت خود را ارتقا داده و خود را جوان و شاداب نشان دهید نیز این روش یکی از بهترین روش ها با ماندگاری طولانی مدت برای شما می باشد. 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :