ترفندهای یکرنگ کردن رنگ مو

تاریخ درج: 1398/09/05
برخی از مواقع مو در اثر دکلره، مش، آمبره و ... دیگر تکنیک های رنگ مو چند رنگ شده و باعث می شود شما برای هر بار رنگ کردن مو با مشکل مواجه شوید و یا هزینه زیادی را در سالن های آرایشی صرف کنید. با در این مقاله همراه شما هستیم تا شما را با ترفندهای یکرنگ کردن رنگ مو آشنا کرده تا بتوانید موهای یکرنگ و زیبا داشته باشید.
 
1. ریمو یا پاک کردن رنگ مو
یکی از رایج ترین ترفندهای یکرنگ کردن رنگ مو استفاده از ریمور یا پاک کننده رنگ مو می باشد که نیاز است قبل از رنگ کردن مجدد آن را با یک شامپو لایه بردار شسته و تقویت کنید. با این کار رنگ مو از موی شما پاک شود و بتوانید رنگ دلخواه خود را بگذارید. دقت کنید اگر رنگ موی شما تیره است باید مدت زمان کمتری آن را بر روی مو قرار دهید.
 
2. تمدید رنگ مو
رنگ کردن مجدد ریشه، یعنی رنگ کردن ریشه مو در زمان رشد دوباره مو به همان رنگ قبلی باعث می شود تا از چند رنگ شدن رنگ موی خود جلوگیری کنید. فراموش نکنید  در دقایق آخر رنگ را به ساقه مو نیز بزنید زیرا ساقه مو رنگدانه بیشتری را جذب می کند.
 
3. دکلره 
از دیگر ترفندهای یکرنگ کردن رنگ مو دکلره کردن مو برای رنگ دوباره است. با این ترفند موهای شما به پایه رسیده و در هنگام رنگ نیز یکدست می شود. اما دقت کنید برخلاف رنگ  ریشه را در انتها رنگ کنید زیرا علاوه بر زودتر رنگ گرفتن، در طولانی مدت تا ساقه رنگ بگیرد می سوزد.
 
4. واریاسیون ها
اگر پس از رنگ کردن، موی شما تم رنگی نامناسبی پیدا کرد می توانید با استفاده از واریاسیون آن را یکدست و خوشرنگ نمایید. برای مثال برای حذف زردی از روی مو از  واریاسیون بنفش و برای از بین قرمزی از واریاسیون سبز در ترکیب رنگی خود استفاده کنید.
 
5. کوتاهی
ساقه های مو در اثر رنگ کردن در اثر جذب بیشتر رنگ آسیب دیده و دیگر مانند گذشته رنگ نمی گیرند و این خود باعث دو رنگ شدن مو می شود. بنابراین یکی از ترفندهای یکرنگ کردن رنگ مو کوتاه کردن مو در قسمت نوک و ساقه مو می باشد. این ترفند کمک می کند تا علاوه بر یکرنگ شدن مو سالم و شاداب باقی بماند. 
 
6. حذف هایلایت و مش
تنها راه یکدست کردن مش، هایلایت و بالیاژ، دکلره می باشد. اما اگر موهای شما آسیب دیده است و نمی خواهید از دکلره استفاده کنید می توانید از ترکیب رنگ پایه 7 یا 8 با اکسیدان 6 درصد استفاده کنید تا ریشه موی شما روشن شود. استفاده از واریاسیون ها را با توجه به رنگ فراموش نکنید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :