ترفندهای نگهداری و رشد ریش

تاریخ درج: 1398/08/23
داشتن ریش یکی از آیتم هایی که باعث می شود جذابیت چهره مردان بیشتر شود. اما حفظ ریش نیاز به دانستن ترفندهای نگهداری و رشد ریش دارد که در صورت آشنایی با آن می توانید همیشه ریش های زیبا، نرم و پرپشت داشته باشید.
 
- مدل ریش
اولین نکته ای که باید برای داشتن ریش به آن توجه کنید توجه به مدل ریش است. یعنی مدل مورد علاقه شما باید فرم صورت شما هماهنگی داشته باشد. برای این کار می توانید مدل های مختلفی را تست کرده یا با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید. 
 
- خارش ریش
یکی از مشکلاتی که افراد با داشتن ریش با ان مواجه هستند خارش ریش می باشد که باعث می شود از داشتن ریش بلند خودداری کنند. برای کاهش خارش می توانید روزانه ریش های خود را با یک برس نرم شانه کرده و سپس از یک نرم کننده ریش استفاده نمایید. همچنین در هنگام استحمام با یک شامپوی مناسب به صورت کامل ریش های خود را بشویید.
 
- استفاده از روغن ریش 
یکی از ترفندهای نگهداری و رشد ریش استفاده از روغن ریش می باشد. این روغن باعث می شود ریش نرم و صاف دیده شود و همچنین از خارش ریش جلوگیری می کند. 
 
- توجه به فرم استخوان گونه
از آنجا فرم استخوان گونه و فک در تمامی مردان یکسان نیست بنابراین برای داشتن یک ریش زیبا و مناسب باید جدا از فرم صورت، مدل استخوان فک را نیز در نظر بگیرید. این تشخیص به شما کمک میکند تا متوجه شوید چ مدل ریشی به شما می آید به طور مثال داشتن ریش متراکم و گسترده برای افرادی با استخوان فک بزرگ مناسب نمی باشد و بالعکس.
 
- ماساژ صورت
از دیگر ترفندهای نگهداری و رشد ریش، ماساژ ریش با استفاده از روغن های گرم مانند روغن نارگیل و رزماری است. برای این کار این دو روغن را ترکیب کرده وبه مدت 10 دقیقه ریش خود را با آن ماساژ دهیم. روغن اکالیپتوس نیز نقش مهمی در افزایش رشد و پرپشت کردن ریش دارد. تنها نکته قابل توجه عدم استفاده مستقیم این روغن بر روی پوست صورت است.
 
- آماده سازی رشد ریش
برای اینکه بتوانید ریش های خود را بلند کنید یا پوست صورت خود را برای اینکار آماده کنید. این بدان معناست که در ابتدا از یک کرم لایه بردار و مرطوب کننده استفاده و قبل از رشد ریش منافذ پوست را به صورت کامل پاکسازی کنید تا در محیطی تمیز و بهداشتی رشد کنند.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :