ترفندهای نگهداری از کاشت مو

تاریخ درج: 1398/09/06
کاشت مو یکی از روش هایی که به  افراد و به خصوص مردان کمک میکند تا کم پشتی و طاسی خود را جبران کرده و زیباتر به نظر برسند. اما همه چیز به کاشت مو ختم نمی شود بلکه ترفندهای نگهداری از کاشت مو از اهمیت زیادی برخوردار است تا همیشه موهایی زیبا و یکدست داشته باشید. 
 
- مراقبت های بعد کاشت مو
بعد از انجام عمل جراحی کاشت مو بیمار قرار است به خانه برود و استراحت کند تا پیچک های عمل خود را تا حد امکان به حداقل برساند. در این مدت برای جلوگیری از تورم ، بیمار باید  به مدت سه شب سر را در زاویه 45 درجه با بدن نگه دارد یعنی بهتر است سر کمی بالاتر از بدن قرار بگیرد برای این کار می توانید از 2 بالش زیر سر خود استفاده کنید. هرگز آسپرین نخورید زیرا باعث رقیق شدن و خونریزی خواهد شد. همچنین  3 تا 5 روز بعد از عمل از خوردن نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. تورم معمولا 2 الی 4 روز بعد از انجام عمل کاشت مو اتفاق می افتد. این یک مرحله گذرا محسوب می شود و هیچ مشکلی دائمی یا آینده ایجاد نخواهد کرد.  برای جلوگیری از عفونت نیز ناحیه اهدا کننده یا فولیکول های کاشته شده را لمس نکنید ، در صورت لمس باید آن را استریل کرد تا احتمال ابتلا به این منطقه به حداقل برسد.
 
- ترفندهای نگهداری از کاشت مو
تمیز کردن منظم موها بعد از عمل اهمیت زیادی دارد. شامپو زدن به از بین بردن کثیفی ، خون و روغن کمک می کند و به آرامی پوسته ها یا زخم هایی را که روی گره های ایجاد شده گیرنده تشکیل می شود را از بین می برد. این پوسته ها معمولاً باید حداکثر طی 2-3 هفته از بین بروند. اگر اینگونه نباشند ممکن است به اندازه کافی شامپو نمی کنید. بهداشت مناسب همچنین به جلوگیری از عفونت کمک کرده و باعث ریختن طبیعی موهای پیوندی که قبل از شروع مرحله رشد جدید رخ می دهد را ترویج می کند.
مرطوب نگه داشتن محل پیوند باعث بهبودی هرچه سریع تر آن می شود. بنابراین بهتر است با محلول نمکی چند بار در روز روی پیوندها را استریل کنید. برای چند روز اول ، ممکن است در مناطق اهدا کننده و گیرنده دچار خارش چشمگیر شوید. خراشیدن باعث ایجاد تروما می شود. در حقیقت ، حفظ منطقه اهدا کننده از آوار ، پوسته و هرگونه تجمع خاک و پماد مفید است. از طرف دیگر سایت های پیوند موضوعی متفاوت هستند. آنها در طول سه یا چهار روز اول مستعدترین آسیب در معرض تروما هستند ، این هم زمانی است که ممکن است بیشترین خارش را داشته باشند. مرطوب نگه داشتن آنها با سرم تنها مهمترین عامل تسکین دهنده و جلوگیری از بروز این خارش یا احساس خارش است. فراموش نکنید مالش شدید و به خصوص خراشیدن با ناخن ها به راحتی می تواند پیوند را از بین ببرد.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :