ترفندهای نرم کردن ریش آقایان

تاریخ درج: 1397/11/16
خانم‌ها مجذوب مردانی می شوند که ته ریش یا ریش بلند دارند. به همین دلیل آقایان را با ترفندهای نرم کردن ریش آشنا می کنیم. ریش طبیعت زیبای مردانه است که این روزها به یک ترند جهانی تبدیل شده است. از سال 2004 کم کم ریش و سبیل دوباره به عرصه مد بازگشت.
 
اما ریشی جذاب است که نرم باشد! البته طبیعت ریش پس از اصلاح با ژیلت یا ریش تراش زبر، تیز و به هم ریخته می‌شود اما این نیز چاره دارد. ما امروز برای شما آقایان خوشتیپ و جذاب چند روش خانگی نرم کردن ریش را آماده کرده ایم. این رو‌ش‌ها را یک ماه امتحان کنید تا نتیجه عالی اون رو ببینید.
 
1. شامپوی مناسب ریش
شاید به نظر آقایان این کار وقت‌گیر باشد، ولی شامپو کردن ریش‌ها به نرمی آن کمک شایانی خواهد کرد. برای این امر، روزی دوبار کمتر از یک کف دست شامپو را با مقداری آب مخلوط کنید و سه دقیقه صورتتان را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. دقت کنید که حتما صورتتان را با آب خنک آب بکشید.
 
2. نرم کننده و روغن سیاه‌دانه
مرحله مهم بعد از شامپو کردن، نرم کننده و روغن زدن است. نرم کننده برای آبرسانی و مرطوب کردن و همچنین براق شدن آن لازم بوده و باعث می شود که ریش شما ژولیده به نظر نرسد. توصیه می‌شود مقداری روغن را با نرم کننده مخلوط کنید و پنج دقیقه ماساژ دهید. اما این بار برای شستن ریش از آب ولرم استفاده کنید. یکی از روغن‌های پیشنهادی ما، روغن سیاه دانه می باشد.
 
3. روغن اکالیپتوس 
بعد از حمام، یعنی زمانی که ریش شما رطوبت دارد و منافذ صورتتان باز است و پذیرش بهتری برای روغن دارد، روغن اکالیپتوس را استفاده کنید. حدود سه قطره برای ریش کوتاه و پنج قطره برای ریش‌های بلند از روغن اکالیپتوس را کف دستتان بمالید. حواستان باشد نباید در مصرف روغن زیاده روری کنید. 
 
4. عصاره رزماری 
استفاده از عصاره رزماری برای رشد ریش و سبیل نیز مفید است و بوی بدی هم ندارد. برای این امر روزی پنج تا ده میلی لیتر از روغن رزماری را روی ریش بمالید و پنج دقیقه ماساژ دهید و با آب ولرم آبکشی کنید. 
 
5. روغن زیتون 
از دیگر ترفندهای نرم کردن ریش آقایان استفاده از روغن زیتون است. با این کار ریش شما مشکی و نرم می‌ماند. روغن زیتون علاوه بر قدرت نرم کنندگی، رشد ریش را زیاد می‌کند و برای تقویت ریش توصیه می‌شود. می‌توانید اجازه دهید روغن زیتون شب تا صبح روی صورتتان بماند، چون این روغن تقویتی هیچ عوارضی ندارد و سپس آن را با آب گرم بشورید. حتی در اولین استفاده هم اثر نرم کنندگی آن را حس خواهید کرد.
 
6. آلوئه ورا 
ژل داخل گیاه آلوئه ورا را با چاقو از پوستش جدا کنید. این ژل بی‌رنگ و بی بو را روی ریش خود بمالید و بگذارید بماند. می‌توانید روزی دوبار این کار را انجام دهید تا ریشتان نرم شود. علاوه بر این آلوئه ورا خاصیت ضد شوره هم دارد و همچنین باعث رفع جوش و درخشنگی آن می‌شود.
 
7. عسل و لیمو ترش 
ترفند دیگر برای نرم کردن ریش عسل می باشد. علاوه بر این عسل رشد ریش را زیاد می‌کند. برای تاثیر بیشتر بهتر است آن را با یک قاشق مرباخوری عسل مخلوط کنید و بعد از پنج تا ده دقیقه با آب خنک (نه گرم) بشویید.
 
با توجه به مشغله روزانه آقایان شاید انجام همه این روش‌ها کمی وقت‌گیر و حوصله سربر به نظر بیاید، ولی مطمئن باشید اگر حداقل یک یا دو روش را به طور مداوم انجام دهید، زود جواب گرفته و ریش نرم، براق و زیبایی خواهید داشت.
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :