ترفندهای مراقبت از پوست برای آقایان

تاریخ درج: 1398/06/25
برخلاف باور آقایان که معتقدند مراقبت از پوست فقط مختص به خانم ها می باشد، تحقیقات نشان داده است آقایان نیز به اندازه خانم ها باید به ظاهر و پوست خود توجه کنند. برای اینکار کافی است با ترفندهای مراقبت از پوست برای آقایان آشنا باشید تا پوستی صاف، جوان و شاداب داشته و علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، بیشتر مورد توجه خانم ها باشید. 
 
1. پاکسازی پوست
از اولین ترفندهای مراقبت از پوست برای آقایان، تمیز کردن و پاکسازی پوست می باشد. از آنجا که غدد چربی ئر آقایان دو برابر خانم ها است بنابراین نیاز است آقایان روزی دو بار صورت خود را بشویند. همچنین می توانید برای کاهش چربی پوست از فوم پاک کننده صورت قبل از اصلاح استفاده کنید.
 
2. لایه برداری
مردان نیز مانند زنان به لایه برداری صورت نیاز دارند زیرا منافذ پوست شان به دلیل قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بسته می شود. همچنین اگر پوست چربی دارید حتما از اسکراب استفاده کنید تا با جمع آوری سلول های مرده پوست کمی نفس کشیده و تمیز شود.
 
3. استفاده از ضد آفتاب
از آنجا که مردان ساعات بیشتری زیر نور آفتاب هستند نیاز است حتی در زمستان نیز هنگام روج از خانه از ضد آفتاب استفاده کنند تا علاوه بر جلوگیری از ایجاد لک و آفتاب سوختگی، خود را از سرطان پوست محافظت نمایند.
 
4. استفاده از لوازم مختص آقایان
هرگز از وسایل مشترک با همسرتان مانند کرم ها و... استفاده نکنید زیرا بافت و پوست خانم ها و آقایان متفاوت بوده و ممکن است در صورت استفاده مشترک باعث آسیب پوستی شوید. بنابراین سعی کنید لوازم آرایشی و بهداشتی مختص به جنسیت خود را داشته باشید.
 
5. توجه به سن
یکی دیگر از ترفندهای مراقبت از پوست برای آقایان در نظر گرفتن سن میباشد. بدین معنا که با افزایش سن باید از محصولات از بین برده و کاهش چین و چروک استفاده نمایید و یا اگر پوست خشکی دارید باید از کرم های حاوی کلاژن که پوست را تقویت کرده و باعث جوانسازی و نرمی پوست میشوند استفاده کنید.
 
6. استفاده از تونر
در مراحل پیشرفته تر بهتر است از تونر صورت بعد از اصلاح و قبل از لوسیون و افترشیو استفاده کنید. تونرها علاوه بر سفت کردن پوست، منافذ پوست را بصورت عمقی از آلودگی ها پاک کرده و باعث می شوند پوست جانی دوباره بگیرد. حتی اگر قصد اصلاح صورت را ندارید نیز پس از شستشو صورت و قبل از استفاده از مرطوب کننده می توانید از تونر استفاده کنید. دقت کنید تونر شما آبرسان باشد تا ضمن پاکسازی صورت به آن طراوت و شادابی ببخشد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :