ترفندهای رفع سوزش و خارش پس از اصلاح

تاریخ درج: 1398/06/26
یکی از مشکلاتی که اکثر آقایان بخصوص پس از اصلاح با تیغ یا ژیلت با آن مواجه هستند سوزش و خارش پوست می باشد زیرا تیغ باعث تحریک پوست می شود. برای این مشکل می توانید از ترفندهای رفع سوزش و خارش پس از اصلاح استفاده کرده و این عوارض را به حداقل برسانید.
 
1. روغن های گیاهی 
روغن های گیاهی و طبیعی مانند روغن زیتون و روغن درخت چای با خاصیت ضد التهابی خود باعث تسکین پوست شده و با اثر ضد باکتریایی خود از تحریک پوست جلوگیری می کنند. همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان یک روش مطمئن در درمان مشکلات پوستی هستند. دقت کنید روغن درخت چای را در هنگام استفاده باید کمی با آب رقیق کنید.
 
2. کمپرس سرد
یکی از ترفندهای رفع سوزش و خارش پس از اصلاح کمپرس سرد می باشد. این ترفند با کاهش دمای پوست و فعالیت اعصاب این نواحی باعث تسکین پوست خواهد شد.
 
3. وازلین
همانطور که می دانید اصلاح با تیغ باعث خشکی و خارش پوست می شود که باید بلافاصله پس از اصلاح از یک مرطوب کننده قوی مانند وازلین استفاده کنید. وازلین از تحریک و خارش پوست پس از اصلاح جلوگیری میکند. برای این کار کافی است مدت 10 الی 15 دقیقه وازلین را روی پوست خود مالیده و سپس با یک حوله نم دار پاک نمایید.
 
4. آلوئه ورا
یکی دیگر از ترفندهای رفع سوزش و خارش پس از اصلاح استفاده از ژل گیاه آلوئه وراست. این گیاه یک آبرسان قوی و ضد باکتری می باشد که پوست را تسکین داده و ترمیم می کند. کافی است مقداری از آن را به صورت خود مالیده و سپس با آب گرم بشویید.
 
5. خیار
خیار سرشار از مواد معدنی و ویتامین هاست که یکی از بهترین ترفندها در تسکین پوست آسیب دیده و ملتهب می باشد. در واقع خیار به دلیل داشتن آب فراوان یک مرطوب کننده ایده آل برای پوست نیز به شمار می رود. بنابراین در صورت وجود سوزش و التهاب پس از اصلاح کافی است خیار به صورت حلقه ای برش زده و به مدت 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید تا پوست شما خنک شده و التهابات از بین برود.
 
6. عسل
از آنجا که عسل خاصیت ترمیم کنندگی و ضد التهابی دارد، پوست را صاف و مرطوب کرده و تحریکات پوستی را کاهش می دهد. بنابراین پس از اصلاح مقداری از آن را روی پوست خود مالیده و سپس با آب گرم ابکشی نمایید.
 
7. پودر بچه یا ذرت
از دیگر ترفندهای رفع سوزش و خارش پس از اصلاح استفاده از پودر بچه یا ذرت می باشد. در واقع پودر بچه از بروز علائم و تحریکات پوستی جلوگیری کرده و آرد ذرت نیز در درمان ارش پوست مفید می باشد. بنابراین کافی است بعد از شیو مقداری از پودر بچه استفاده کرده و یا مقداری پودر ذرت را با آب مخلوط کرده و روی صورت خود مالیده و پس از 10 دقیقه با آب خنک بشویید.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :