ترفندهای حفظ مو در آقایان

تاریخ درج: 1398/06/27
یکی از مهم ترین مسائلی که آقایان با آن روبرو هستند حفظ و سلامت مو می باشد. بسیاری از آقایان به دلایل مختلف از جمله افزایش سن، ژنتیک و ... پرپشتی موهای خود را از دست داده و دچار ریزش مو می شوند و این در حالی است که روند رشد مو نیز کاهش یافته است. ترفندهای حفظ مو در آقایان به شما کمک میکند تا همیشه موهای سالم و پرپشت داشته باشید. با ما همراه باشید.
 
1. شستشوی صحیح مو
از آنجا که غدد چربی در آقایان بیتشر از خانم ها می باشد به همین دلیل ساده موهای آنان نیز زودتر چرب می شوند. بنابراین باید در فواصل کوتاه استحمام کرده و موهای خود را بصورت ملایم و مقدار کمی شامپو بشویید. برای شستن موها نیاز به ضربه های شدید انگشتان نیست، فقط کافی است با نوک انگشتان موهای خود را ماساژ دهید.
 
2. عدم استفاده مداوم از سشوار
بسیاری از آقایان علاقه زیادی به فرم دادن به موهای خود داشته و به طور مداوم از سشوار استفاده می کنند این کار باعث می شود تا موهای آنان نیز دچار موخوره شود. همچنین باد داغ سشوار پوست سرا را سوزانده و مو را خشک می کند. بنابراین بهتر است موهای خود را کوتاه کرده و سشوار در فاصله مناسب و با باد ملایم استفاده کنید.
 
3. عدم خشک کردن مو با حوله
یکی از ترفندهای حفظ مو در آقایان این است که اجازه دهید موها در معرض هوای آزاد خشک شود. زیرا خشک کردن محکم موها با حوله باعث آسیب و شکنندگی موها می شود اگر قصد این کار را دارید آب مو را با حوله ای نرم بگیرید.
 
4. استفاده از شانه مناسب
بسیاری از آقایان از شانه های دندانه ریز برای شانه کردن موهای خود استفاده می کنند که باعث ریزش مو می شود. برای جلوگیری از این مشکل و حفظ مو بهتر است از شانه های دندانه درشت استفاده کنید تا علاوه بر تحریک ریشه مو، فشار کمتری به آن وارد شود.
 
5. عدم استفاده از حالت دهنده ها
اگر جز افرادی هستید که برای فرم دادن موهای خود از حالت دهنده های مو مانند ژل، واکس و ... استفاده می کنید، حتما قبل از خواب موهای خود را بشویید. زیرا باقی ماندن مواد حالت دهنده روی مو باعث خشکی و کدر شدن موها و در نتیجه ریزش آن می شود.
 
6. استفاده از کلاه 
یکی از ترفندهای حفظ مو در آقایانی که  ساعت های متوالی در زیر نور آفتاب هستند استفاده از کلاه های لبه دار و سبک می باشد. زیرا نور آفتاب باعث تغییر رنگ و خشک شدن موهای شما می شود.
 
7. استفاده از شوینده مناسب
یکی از نکاتی که اغلب آقایان به آن اهمیت نمی دهند انتخاب شوینده مناسب می باشد. بنابراین اگر موهای شما خشک است از شویندهای مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا با ترشح چربی روی مو از خشک شدن ان جلوگیری کنید. فراموش نکنید استفاده از شامپوهای نامناسب باعث تشدید خشکی و پوسته پوسته شدن و خارش کف سر خواهد شد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :