تاثیرات عطر بر سلامتی

تاریخ درج: 1398/09/06
همانطور که در کارهای روزمره خود عجله کرده  و تلاش خود را می کنید تا به موقع سر کار حاضر شوید احتمالا به این فکر نمی کنید که  عطر شما چه تاثیری بر سلامتی شما دارد.  بیشتر افراد معتقدند که عطر می تواند روحیه شما را بهبود بخشد ، اما برای کسانی که به عطر حساسیت دارند می تواند یک خطر برای سلامتی باشد.
 
- عطر و حس بویایی
حس بویایی ما یک حس به ویژه قوی بوده که با سیستم لیمبیک مغز جایی که احساسات منشا می گیرند مرتبط است. به همین دلیل است که بوی کلوچه های چیپس شکلات می تواند شما را به یک خاطره کودکی از نشستن در آشپزخانه مادربزرگ شما بازگرداند. به همین دلیل است که عطرها و سایر عطرها به تغییرات خلقی مثبت متصل شده اند. به عنوان مثال مطالعاتی که با استفاده از خلق و خوی انجام شده است ، نشان می دهد که بوی وانیل آرام بخش و تحریک کننده است. وقتی این رایحه ها در عطرها یافت می شوند ،همان قدرت تغییر خلق و خوی را دارند. یک مطالعه  نشان داد که عطرها باعث کاهش فشار در عضلات می شوند.
 
- تاثیرات  عطر بر سلامتی
تحقیقات نشان می دهد اثرات عطر ها همیشه خوب نیستند. براساس گزارش امریكا از طرف بنیاد ملی سموم، عطرها می توانند باعث ایجاد خطرات جدی در سلامتی در فرد شوند. به سادگی می توان گفت قرار گرفتن در همان اتاق که عطر استفاده می شود می تواند باعث میگرن، حالت تهوع یا علائمی مانند آسم شود. این خطر سلامتی در دنیای سیاسی رو به رشد است ، و عده ای عطر را "دود دست دوم جدید" می نامند. لوایح حتی برای ممنوعیت عطر در بین مردم نوشته شده است تا از کسانی که از عطر و بقیه آسیب می بینند محافظت شود.
یکی دیگر از  تاثیرات  عطر بر سلامتی مربوط به عطرهای تقلبی است. مطالعات نشان داده است که نسخه های تقلبی و فیک عطرها حاوی ادرار ، ضد یخ و باکتری های خطرناک هستند که استفاده از این ترکیبات در گردن و مچ دست شما یک خطر جدی برای سلامتی است.
 
- خرید از فروشگاه های معتبر
برای آنکه از تاثیرات عر بر سلامتی در امان باشید بهتر است از مکان های معتبر برای خرید عطر استفاده کنید. بنابراین اگر مشغول استفاده از عطرهای خریداری شده از فروشگاه معتبر هستید شما یکی از چهار نفر خوش شانس هستید که به هیچ وجه تحت تأثیر عطرها نیستید زیرا از هر 5 نفر 1 نفر تحت تاثیر خطرات عطر بر سلامتی است. 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه زنانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :