انواع پرکننده صورت

تاریخ درج: 1398/10/07
پرکننده های به صورت قابل توجهی می توانند بافت پوست صورت را بهبود بخشند و ظاهری جوانتر به آن هدیه دهند. پرکننده صورت انواع مختلفی داشته که دارای مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود است، بنابراین بهتر است که قبل از استفاده درباره نحوه اعمال و مزایا و معایب آنها از متخصص پوست، جراح پلاستیک اطمینان حاصل کنید. 
 
- نحوه اعمال پرکننده ها 
پرکننده ها یک هدف آرایشی دارند و آن نیز پر کردن مناطق توخالی، خطوط و چین و چروک ها می باشد که اغلب در کمتر از 30 دقیقه انجام می شوند. پرکننده ها در اصل "حجم دهنده" هستند که مناطق مختلف صورت از جمله گونه ها ، پوست ، لبه های فک ، لب ها و حتی پوست های دور دست را پر کرده و لیفت می کنند. این مواد زیر پوست تزریق می شوند و مواد تزریق شده برای جوان تر شدن پوست با کوچک کردن چین و چروک کار می کنند. قدیمی ترین و شناخته شده ترین پرکننده کلاژن است که نتایج ماندگار و حتی نیمه ماندگار بین 4 ماه تا بیش از یک سال را ارائه می دهد. 
 
- اسید هیالورونیک
 پوست به طور طبیعی دارای اسید هیالورونیک HA می باشد که با افزایش سن، پوست مقدار کمتری از آن تولید می کند. تزریق HA برای پر کردن فضای بین کلاژن و فیبرهای الاستین موجود در پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این الیاف به طور معمول حجم طبیعی پوست را تکمیل می کنند، که به تدریج با پیری از بین می روند. واکنش های آلرژیک بسیار کمی به این نوع پرکننده تزریقی وجود دارد زیرا به طور طبیعی در بدن وجود دارند. این پرکننده ها در پر کردن نواحی کم عمق مانند چین های عمیق تر در اطراف بینی و خطوط ریز بالای لب مؤثر هستند. برای حفظ نتایج بهتر و بیشتر، درمان های مکرر لازم است اما به طورکلی نتایج متفاوت است و ممکن است شما راضی نباشید. پرکننده های HA با یک آنزیم تزریق شده ، هیالورونیداز قابل برگشت هستند.
 
- چربی (اتولوگ)
یکی از انواع پرکننده صورت چربی می باشد. این چربی که از قسمت های دارای چربی اضافه در بدن مانند باسن، شکم، ران و ... برداشته شده و به ناحیه مورد نظر تزریق می  شود.  مقدار برداشت از این نواحی به مقدار کم بوده تا دچار فرورفتگی نشود. پس از برداشت، مقدار مفید در زیر سطح پوست صورت تزریق می شود. از آنجا که این روش نیز برگرفته از چربی خود بدن می باشد بنابراین یک روش کاملا ایمن و بدون عوارض جانبی است. علاوه بر این از آنجا که چربی پس از مدتی جذب بدن شده و فروکش می کند بنابراین باید در هنگام تزریق حجم بیشتری را به ناحیه مورد نظر تزریق کرد. مدت ماندگاری این روش در حدود 6 الی 8 ماه می باشد که برای تدوام این حالت نیاز به جلسه ترمیمی خواهید داشت. 
 
- پلی آلکیلیمید
پلی آلکیلیمید یک پرکننده پوستی نیمه دائمی است که اغلب توسط جراحان پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. این پرکننده چین و چروک های عمیق تر مانند چین های بینی یا زخم های قدیمی را درمان می کند. Polyalkylimide با بافت انسان واکنش بسیار کمی را نشان می دهد ، به این معنی که زیست سازگار است و آزمایش آلرژی لازم نیست. همچنین رادیو شفاف بوده و با اشعه X تداخل نخواهد داشت. پس از تزریق ، یک لایه نازک از کلاژن به آرامی در طی حدود یک ماه در اطراف آن شکل می گیرد. سرانجام ژل کاملا احاطه شده است. در طی یک جلسه می توان حجم زیادی از این فیلر را تزریق کرد. تصور می شود این محصول با گذشت زمان کاملا پایدار است و حتی در صورت لزوم قابل حذف است.
 
- میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)
PMMA یکی دیگر از انواع پرکننده صورت نیمه دائمی است و بیشتر در درمان چین و چروک های پوستی، و خطوط عمیق و بویژه چین های بینی انجام می شود. همچنین می توان از آن برای پر کردن جای زخم ها و تقویت لب های نازک استفاده کرد. اگر به دنبال یک راه حل دائمی برای چین و چروک صورت هستید، PMMA اغلب به جای درمان با جایگزینی کلاژن یا هیالورونیک درمانی استفاده می شود. یكی از نكات مهم PMMA این است كه برای ایجاد حجم مورد دلخواه به به تزریق های مکرر نیاز است و تحقق نتیجه كامل ممکن است سه ماه طول بكشد. 
 
منبع:
دسته بندی: کلینیک زیبایی
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :