انواع عطر مردانه

تاریخ درج: 1398/10/22
خرید عطر مردانه جدید با رایحه های متنوع و زیاد بسیار سخت بوده زیرا نه تنها عطرهای بی شماری در دسترس هستند بلکه غلظت عطرها نیر متفاوت می باشد. به همین دلیل برای سهولت در این کار شما بهتر است انواع عطر مردانه را بشناسید زیرا غلظت عطر با ماندگاری و استحکام آن ارتباط مستقیم دارد. عطرهایی با غلظت بالاتر عطر حاوی روغن های بیشتر و الکل کمتری هستند. غلظت های عطر به دسته هایی از جمله parfum ، Eau de Parum ، ادو توالت ، ادو ادکلن ، و ادویه جات تقسیم می شود.
 
- پرفیوم
Parfum که به عنوان extrait de parfum یا عطر خالص شناخته می شود ، بالاترین غلظت عطر را دارد. هر عطر حاوی 15% تا 40% عطر است اما غلظت آن برای parfums معمولاً بین 20% تا 30% بیشتر است. از بین همه رایحه ها ، این نوع از عطرها ماندگاری بیشتری معمولا بین 6 تا 8 ساعت دارند. همچنین Parfum به دلیل غلظت بالای عطر ، بالاترین قیمت را نیز داراست. افرادی با پوست حساس به پرفیوم حس بهتری دارند زیرا در مقایسه با سایر انواع عطر الکل به مراتب کمتری دارند و به همین دلیل احتمال خشک شدن پوست را ندارند.
 
- ادو پرفیوم
Eau de Parfum یا EDP یکی دیگر از انواع عطر مردانه است که پس از پرفیوم بالاترین غلظت عطر را دارد. Eau de parfum عموما دارای عطر بین 15 تا 20 درصد است. به طور متوسط ​​، ادو پرفیوم چهار تا پنج ساعت دوام می آورد. همچنین ارزان تر از پرفیوم است و اگرچه غلظت بیشتری از الکل نسبت به پرفیوم دارد ، اما برای پوست های حساس بهتر از سایر انواع رایحه است. Eau de parfum یکی از رایج ترین انواع رایحه است و برای استفاده روزمره مناسب است.
 
- ادوتویلت
ادو تویلت یا EDT غلظت عطری بین 5 تا 15 درصد دارد. این عطر ارزانتر از ادو پرفیوم بوده و یکی از محبوب ترین انواع عطر مردانه موجود است. عطر EDT به طور معمول دو تا سه ساعت دوام می آورد و از نظر عده ای برای استفاده روز مناسب است در حالی که ادو پرفیوم یک عطر برای مهمانی های شبانه محسوب می شود. اصطلاح ادو توالت از اصطلاح فرانسوی "faire sa toilette" آمده است که به معنی آماده شدن است.
 
- ادکلن
Eau de cologne یا EDC دارای عطر بسیار کمتری نسبت به انواع عطر است. EDC عموما دارای 2 تا 4 درصد عطر و غلظت بالایی از الکل است. نسبت به سایر انواع عطر ارزانتر بوده و ماندگاری در حدود دو ساعت دارد. EDC به طور کلی در بطری های بزرگتر عرضه می شود و بیشتر از عطر مورد استفاده قرار می گیرد. در اصل ادکلن به یک دستورالعمل سنتی اشاره می کند که از گیاهان دارویی و مرکبات با لنگر انداختن کمی از نت های پایه استفاده می شود.
 
- Eau Fraiche
Eau fraiche شبیه ادوکلن است به این دلیل که به طور کلی تا دو ساعت دوام داشته و نسبت به گیاه ادکلن ، عطر و غلظت حتی کمتری دارد. معمولا فقط 1% تا 3%. در حالی که ادویه جات دارای غلظت عطر کمی بوده و حاوی مقدار زیادی الکل نیست. در کنار این عطر ، باقیمانده چاشنی ادو ادکلن بیشتر آب است.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه مردانه
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :