امکان استفاده از شامپو های انسانی برای سگ

تاریخ درج: 1398/10/26
اگر سگ شما بیشتر وقت خود را در اطراف خانه می گذراند ، دلیلی برای شستشوی کامل آنها وجود نداشته وتنها شستن پنجه آن کافی است. برای تمیز کردن مناسب سگ باید آنها را با شامپو آغشته کنید اما آیا امکان استفاده از شامپو های انسانی برای سگ جایز است ؟  بسیاری از افراد استفاده از شامپو معمولی را برای سگ مناسب می دانند اما قطعا مورد تایید نیست. 
 
- شامپو انسانی
شامپوهای معمولی و مختص انسان دارای اسیدیته بالاتری هستند که به طور کامل پوست سگ را با گذشت زمان خراب می کند. این شامپوها امکان آسیب بیشتری برای صدمه دیدن به مناطق حساس سگ را دارند و همچنین ممکن است رایحه ای مانند مرکبات داشته باشند که سگ دوست ندارد. گاهی اوقات نیاز است تا در مواقع اضطراری سگ خود را بدون هیچ گونه شامپوی سگ بشویید و در این حالت ، مقدار بسیار کمی از شامپو معمولی می تواند کفایت کند.
 
- امنیت استفاده از شامپو انسانی برای سگ
مطمئنا استفاده از شامپو معمولی زمانی که شامپو سگ تمام شده یا در دسترس شما نیست طبیعی است  اما واقعا نباید به عادت تبدیل شود. ناگفته نماند که شامپوی انسان برای انسان ساخته شده است و به طور خاص از گوشته اسید انسان (لایه نازک اسیدی که پوست را پوشانده تا از لایه بالای پوست محافظت کند) تهیه میگردد. اسید پوست انسانی دارای تعادل pH 5.2 تا 6.2 است در حالی که تراز pH برای سگ ها از 5.5 تا 7.5 متغیر است در نتیجه شامپو انسان برای سگ ها بیش از حد اسیدی است. همانطور که گفتیم یک الی دوبار حمام سگ با شامپو انسان به سگ آسیب نمی زند، اما می تواند به مرور زمان خسارت وارد کند. در صورت امکان از شامپو و عطرهای اضافه مانند بابونه ، اسطوخودوس ، اکالیپتوس یا مرکبات استفاده نکنید زیرا این ممکن است پوست سگ شما را لکه دار کرده یا سوزاند.
 
- استفاده از شامپو بچه برای سگ
استفاده از یک شامپو بچه کوچک به عنوان آخرین راه حل برای شما باشد. علم نشان می دهد که استفاده از شامپوی بچه کمی بهتر است ، زیرا دارای pH آن مناسب تر است. همانطور که می دانید، شامپو بچه ها اغلب به عنوان "بدون اشک" تبلیغ می شوند زیرا چشم های کودکان دارای pH برابر با هفت می باشد و این اطمینان را می دهد که برای پوست سگ مناسب تراست زیرا pH مناسب پوست سگ نیز از 5.5 تا 7.5 متغیر است.
 
- مزایای استفاده از شامپو سگ
شامپوهای سگ علاوه بر مزایای فوق العاده طیف عظیمی برای انتخاب دارند. شامپو سگ برای حفظ سگ شما عالی است. با هر شستشو موی سگ شما براق و صاف به نظر می رسد. این شامپوها بوی معطر می دهند و تمام بوی بد و آلودگی را از روی بدن و موی سگ از بین می برند. هر رایحه ای که در شامپو های سگ استفاده می شود از مواد بی خطر و غیر سمی ساخته شده است ، بنابراین پوست سگ را تهدید نمی کند.
فرمولاسیون شامپو سگ بسیار ساده تر از سایر شامپوها است زیرا به طور خاص برای سگ ها ساخته شده است. در حمام کردن سگ بهتر است سرعت العمل بالایی داشته باشید و  شامپو به سرعت استفاده کنیدتا سگ خسته نشود. علاوه بر این فرمول ویژه این شامپوها شامپو می تواند به تعدادی از بیماری ها یا مشکلات حساس پوستی در سگ کمک کند. بنابراین می توانید با استفاده از یکی از این شامپوها ، به سگ خود کمک کنید تا علاوه بر موهایی تمیز و براق از سایر بیماری های پوستی و حساسیت در امان بماند.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :