اصول نگهداری گربه در خانه

تاریخ درج: 1398/10/08
اگر شما با اصول نگهداری گربه در خانه آشنا باشید گربه ها می توانند با خوشحالی در داخل خانه زندگی کنند ، به ویژه اگر از زمان بچگی در این محیط بزرگ شده باشند. اما برای نگهداری از آنها برخی از شرایط خاص وجود دارد زیرا از آنجا که گربه ها به خارج از منزل دسترسی ندارند، صاحبان باید اطمینان حاصل کنند که گربه آنها تحریک نشده و هنوز هم یک شیوه زندگی فعال را دنبال می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید که یک گربه خانگی برای سلامتی و خوشبختی خود به چه چیزهایی احتیاج دارد.
 
- تهیه تجهیزات مناسب
مواردی وجود دارد که همه گربه ها چه در بیرون و چه در خارج از خانه به آنها نیاز دارند مانند کاسه غذا و آب و یک سینی بستر. اگر گربه شما فقط در داخل خانه زندگی می کند ، با این وجود چند مورد دیگر وجود دارد که شما برای سلامتی و خوشبختی آن باشد آنها را تامین کنید.
 
- تشویق به ورزش
اگر گربه شما در داخل خانه زندگی می کند ، احتمالا کمتر از همتایان خود در فضای باز ورزش می کند. این امر به این دلیل است که گربه های فضای باز بیشتر روز را صرف کوهنوردی و شکار می کنند ، در حالی که گربه های داخل خانه فرصت کمتری برای انجام این کار دارند.
اگر گربه شما ورزش کافی نداشته باشد بیشتر در معرض چاقی و اضافه وزن قرار می گیرد که رابطه مستقیم با سلامتی وی دارد. برای اینکه گربه خانگی شما فعال بماند مرتبا با آنها بازی کنید و او را به بازی هایی که شامل دویدن ، تکان دادن و تعقیب است تشویق کنید. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که برنامه غذایی آنها متناسب با سطح فعالیت آنها است.
 
- تهیه غذای مخصوص
گربه های خانگی برنامه غذایی و غذایی متفاوت با دیگر گربه ها دارند. بنابراین برای داشتن یک تغذیه مناسب باید از غذای مخصوص گربه استفاده کنید. همچنین در تهیه غذا برای گربه بهتر است سن آن را نیز مدنظر قرار دهید تا دستگاه گوارش وی دچار مشکل نشود. همچنین همیشه آب تازه در دسترس گربه خود قرار دهید.
 
- حمام و نظافت گربه
بدون شک گربه ها یکی از تمیزترین حیوانات محسوب می شوند زیرا به صورت روزانه خود را تمیز می کنند. اما بار هم نیاز است که آن ها حداقل هفته ای یک بار حمام کنید. علاوه بر این باید به تناوب ناخن های گربه نیز کوتاه کنید اما قبل از آن باید با روش کوتاه کردن ناخن گربه آشنا باشید تا به آن آسیبی وارد نکنید. برای دفع مزاج گربه نیز بهتر است مقداری خاک در گوشه ای از خانه قرار دهید و به طور روزانه آن را تعویض کنید.
 
- تهیه اسباب بازی
هر روز با گربه خود بازی کنید. انواع مختلفی از اسباب بازی ها را امتحان کنید که به گربه اجازه تعقیب ، دویدن و لگد زدن را بدهد. هنگامی که گربه خود را خسته کرده اید ، اسباب بازی هایی را که می تواند به آنها آسیب برساند را دور از دسترس وی قرار دهید. حتما اسباب بازی ها را هر از گاهی تغییر دهید تا به نظر آنها جدید و جالب برسد.
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :