اسپری دور کننده حشرات از سگ

تاریخ درج: 1398/10/30
اگر سگ دارید و آن را به برای گردش به بیرون یا پارک می برید ممکن است حشرات به بدن آن ها حمله کنند باید به فکر راه هایی برای حفظ پشه ها ، مگس ها و سایر حشرات از سگ خود باشید. اسپری دور کننده حشرات از سگ یک گزینه عالی محسوب می شود پس برای سلامت سگ از آن غافل نشوید.
 
- جلوگیری از کرم قلب 
داروهای کرم قلب آفت کش ها هستند. آنها پشه های لارو را با فلج کرده یا می کشند. بنابراین از نظر عصبی سمی هستند و برای سگ شما نیز سمی محسوب شده و می توانند بر مغز و سیستم عصبی او اثر بگذارند ( این مورد توجه در حیوانات کوچک تر- و توله ها بیشتر تاثیر می گذارد ). این پشه ها خون سگ شما را به یک مایع سمی عصبی تبدیل می کنند و این فکر را  به وجود می آورند که سگ دیوانه شده است اما در واقع اینگونه نیست واین حشرات عامل اصلی آن محسوب می  شوند.
 
- انواع اسپری سگ
ایده استفاده از اسپری دور کننده حشرات برای سگ برای محافظت موضعی از وی بسیار عالی است. بنابراین بهتر است قبل از خرید بدانید چه محصولاتی در دسترس هستند و چقدر خوب کار می کنند و از همه مهمتر اینکه آیا می توانند به سگ شما آسیب برساند یا خیر.
در میان این اسپری ها DEET از طریق پوست جذب می شود و به خون منتقل می شود و این باعث می شود نه تنها برای پشه بلکه برای سگ شما خطرناک باشد. در واقع آنها می تواند فعالیت آنزیم کلیدی سیستم عصبی مرکزی ، استیل کولین استراز را در هر دو حشره و پستانداران مهار کند. نکته مهم این است که محصولات DEET می توانند حداکثر 5 تا 6 ساعت از آن محافظت کنند اما استفاده از آن ممنوع شده است. 
Picaridin یکی دیگر از اسپری های دورکننده حشرات برای سگ است که خطرات کمتری را نسبت به DEET به همراه دارد اما همان نگرانی های سمی بودن عصبی DEET را به همراه ندارد. پیکاریدین یک ترکیب مصنوعی است و از گیاهانی که به فلفل سیاه مربوط می شود استخراج می شود. 
 
- ساخت اسپری خانگی
اگر دوست دارید می توانید این محصول را خود در خانه تهیه کنید. برای این کار کافی است 1 بطری اسپری شیشه ای را برداشته و در داخل آن 25 قطره روغن اسانس اکالیپتوس لیمو را با 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا روغن حامل دیگر مانند روغن بادام (اگر سگ شما در آب می رود از روغن استفاده کنید) مخلوط کنید. 
همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل را با 6 قطره روغن اسانس نعناع و یا یا 3 قطره روغن اسانس اسطوخودوس ترکیب کنید. سپس قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید و در تمام نقاط بدن سگ خود اسپری کنید ، مواظب باشید اسپری چشمهای او نشود.
 
! نکات مهم
- هنگام استفاده از اسپری اطمینان حاصل کنید که پوست سگ شما را لیز نمی کند و در صورت انجام این کار ، بلافاصله با دامپزشک خود تماس بگیرید.
 
- از گذاشتن آب راکد در اطراف خانه خودداری کنید زیرا پشه ها دقیقا مانند انسان ها ، برای زندگی به آب احتیاج دارند. محدود کردن دسترسی آنها به آب بهترین راه برای جلوگیری از رشد پشه ها و در نتیجه رها کردن بیشتر پشه ها به خانه شما است.
 
- در زمان هایی مانند سپیده دم و هنگام غروب که پشه ها بیشترین فعالیت را دارند، در طی این ساعت ها از پیاده روی سگ خودداری کنید و احتمال گزیدگی سگ را کاهش دهید.
 
- در هنگام خرید به محصولاتی که برای سگ ها ساخته می شوند ، پایبند باشید. به این ترتیب می دانید که استفاده از آنها بی خطر است. بیشتر محصولات کک و کنه برای دفع پشه ها نیز فرموله شده اند.
 
 
منبع:
دسته بندی: آرایشگاه پت
اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :